Atunci când înveți să-ți stabilești prioritățile, ai posibilitatea să-ți canalizezi toate resursele către lucrurile care contează cu adevărat și să-ți atingi astfel cele mai înalte obiective. Cu cât vei începe să faci asta mai repede, cu atât te vei simţi mai bine datorită reuşitelor ce nu vor întârzia să apară.
Este atât de uşor, în ziua de azi, să te pierzi în ritmul ameţitor al vieţii încât, uneori, ai nevoie de un adevărat exerciţiu de mobilitate pentru a te putea dezmetici. Ai simţit vreodată că, deşi la finalul zilei nu mai ai niciun pic de energie, dacă pui pe hârtie tot ce ai făcut, pare că ai acordat timp unor lucruri neimportante? Ei bine, asta se întâmplă atunci când energia ta nu este canalizată în mod conştient către acele lucruri care contează cu adevărat. De aceea, a învăţa cum să-ţi prioritizezi lucrurile în viaţă este un skill esenţial pentru a obţine ceea ce-ţi doreşti. Dacă nu ştii de unde să începi, iată 3 paşi uşor de urmat ce te vor inspira:
-
Fă-ţi o listă cu lucrurile cu adevărat importante din viaţa ta
Lista este cea mai bună prietenă a ta atunci când vine vorba despre organizare şi prioritizare. Stabileşte-ţi câteva întrebări, deschide-ţi sufletul şi pune răspunsurile pe lista în care există două categorii: „foarte important” şi „de luat în seamă”.
Dacă ai în plan să-ţi achiziţionezi o locuinţă, pe lista cu lucrurile foarte importante vei adăuga apartament nou cu 2 camere in Cotroceni ori apartament nou cu 3 camere in zona Timpuri Noi, în funcţie de ceea ce ai nevoie. Astfel, toată energia ta va fi canalizată către găsirea apartamentului perfect, într-un complex rezidenţial care să ofere multiple beneficii locatarilor şi, mai ales, să aibă un impact minim asupra mediului înconjurător.
În schimb, dacă ţi-ai dori să îţi schimbi maşina, cu un model mai nou, dar fără alte motive concrete, atunci aceasta poate fi adăugată în categoria lucrurilor „de luat în seamă”, nefiind o prioritate.
-
Aplică Matricea Eisenhower
Din momentul în care ne trezim, procesăm informații și luăm decizii, dintre care unele sunt luate pe modul „pilot automat”. Dar, unele lucruri necesită puțin mai mult timp de gândire, iar altele, deși pot părea simple, sunt complexe din punct de vedere al urgenței. Dacă nu ne gestionăm procesul de luare a deciziilor în mod corespunzător, ne vom încurca rapid cu supraîncărcarea de informații. Acest lucru are, la rândul său, repercusiuni asupra nivelului nostru de stres și asupra bunăstării generale.
Matricea Eisenhower este unul dintre cele mai importante instrumente de management al timpului, la care apelează numeroşi oameni de succes. Aceasta ajută la clarificarea sarcinilor în funcție de două categorii, pentru a te ajuta să te concentrezi pe cele mai relevante: urgență și importanță. Astfel, vei şti exact cum să abordezi fiecare lucru şi să-ţi creezi propriul sistem de management, în funcţie de nevoile tale.
3. Urmează-ţi mereu principiile şi valorile
Fiecare dintre noi avem o vedere diferită asupra vieţii, iar asta este extraordinar. Principiile şi valorile sunt elemente importante ale caracterului nostru, iar acesta este ceea ce ne face să fim unici. Însă, luați de vâltoarea vieţii, putem avea momente când pierdem legătura cu noi înşine. Pentru a trăi o viață împlinită și bogată trebuie să găsim claritate asupra lucrurilor care ne susțin emoțional și intelectual. Trebuie să ne identificăm valorile și să ne trăim viața în ton cu ele.
Claritatea cu privire la valorile tale de bază facilitează deciziile importante şi te ajută să ştii cum să acționezi în situațiile de zi cu zi.
Ştim cu toţii că începuturile de an sunt momentele noastre preferate pentru a ne stabili rezoluţiile. Dar, respectând sfaturile de mai sus, nu trebuie să aştepţi noaptea de Revelion pentru a-ţi stabili priorităţile.
Sursa foto: Shutterstock