Clienții care observă nereguli la un comerciant sau un furnizor de servicii vor avea la dispoziție o aplicație unde pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în legătură cu problemele întâlnite, dar numai dacă acestea sunt probate prin imagini, informează b1tv.ro.
„Nu este ceva nou pentru sistemul acesta de implicare a cetățenilor. Există mai multe structuri ale Poliției Locale la nivelul unor localități ce oferă această posibilitate legată de lipsa salubrizării sau de oricare dintre deficiențele ce pot și trebuie să fie remediate de către primării”, a declarat președintele ANPC.
„Plecând de la aceeași idee, sunt situații în care consumatorii chiar dacă nu sunt ei cei vătămați direct de un serviciu sau nu cumpără ei un produs cu probleme, totuși, sesizând astfel de lucruri, am vrea să nu le lăsăm să treacă neobservate, pentru că pas cu pas, în felul acesta, vom transmite un mesaj operatorilor economici că există, spuneam noi, peste tot «comisari sub acoperire», cei care văd lucruri ce trebuie să fie aduse la cunoștința autorităților și se implică pentru a și face acest lucru”, a continuat el.
„Suntem în plină procedură de elaborare a ceea ce ne dorim cu această aplicație, urmând să o achiziționăm probabil la nivelul anului viitor, la momentul la care o să putem creiona și bugetul necesar pentru o astfel de implementare”, a precizat Horia Constantinescu.
„Sperăm să o avem funcțională undeva în prima jumătate a anului 2023, pentru că prin intermediul acesteia, exact așa cum spuneați, ne dorim să poată fi transmise și fotografii sau materiale video, pentru a nu lăsa la mâna concurenței o astfel de aplicație, în sensul de a-și reclama competitorii în speranța că se vor lua niște măsuri neadecvate sau nepotrivite în raport cu aceștia. Tocmai de aceea ne dorim încet-încet să creionăm și un sistem al legitimării celor care trimit, pentru a ne asigura că informațiile primite sunt în sensul și în spiritul celor pe care ni le dorim”, a mai spus oficialul, potrivit psnews.ro.