Deputatul PNL de Suceava i-a transmis o întrebare ministrului Educației, Ligia Deca, prin intermediul căreia i-a solicitat informații cu privire la rețeaua școlară din județul Suceava în anul școlar 2023/2024
Deputatul sucevean a precizat că, potrivit datelor provizorii comunicate la finalul anului trecut de către Institutul Național de Statistică privind Recensământul populației și locuințelor (runda 2021), județul Suceava este printre puținele județe din România care a înregistrat o creștere a populației rezidente, după foarte mulți ani de declin demografic.
„Chiar dacă populația județului este una dintre cele mai tinere din țară, populația cu vârstă școlară este mult inferioară anilor precedenți, acest lucru având un impact direct asupra rețelei de unități școlare din județ, în special în mediul rural.
Așa cum bine cunoașteți, condițiile de relief din județul Suceava impun menținerea și funcționarea unităților de învățământ cât mai aproape de domiciliul copiiilor, pentru a se evita deplasarea pe distanțe lungi și abandonul școlar timpuriu. Exprimând-mi speranța că, pentru anul școlar 2023/2024, se vor adopta cele mai bune decizii cu privire la rețeau școlară și cadrele didactice din județul Suceava, vă solicit, doamnă ministru, următoarele informații:
-
Vă rog să precizați dacă, la nivelul județului Suceava, începând cu anul școlar 2023/2024 vor exista unități de învățământ care vor intra în restrângere de activitate. Dacă răspunsul este afirmativ, solicit o situație care să reflecte numărul de clase/unitățile de învățământ afectate, localitățile în care funcționează acestea și numărul de norme didactice afectate.
-
Vă rog să precizați câte cadre didactice titulare din județul Suceava și câte cadre didactice cu statut de suplinitor au desfășurat activități didactice în anul școlar 2022/2023.
-
Câte cadre didactice titulare din județul Suceava au solicitat pensionarea pentru limită de vârstă, începând cu luna septembrie 2023?
-
Ce măsuri aveți în vedere astfel încât, la examenul de titularizare din vara acestui an, să fie stimulați să participe cei mai performanți absolveți ai facultăților, pentru a urma o carieră didactică în învățământul preuniversitar, în special în mediul rural?”, se arată în textul întrebării.