O campanie de fraude online se desfășoară de mai multe luni în diverse țări europene (Germania, Austria, Olanda, Finlanda și Belgia), în cadrul căreia hoții își atribuie identitatea unor persoane din cadrul unei bănci, sună clienții și îi determină să își mute banii „într-un cont sigur”, atenționează Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Până acum, în România nu au fost semnalate astfel de cazuri.
Potrivit sursei citate, victimele „sunt informate cu privire la faptul că, în urma unor atacuri cibernetice, conturile lor bancare au devenit vulnerabile și că trebuie să transfere de urgență soldul disponibil într-un cont sigur al băncii, în caz contrar existând riscul pierderii sumelor de bani aflate în aceste conturi”.
În astfel de condiții, hoții conving persoanele vătămate, de cele mai multe ori persoane în vârstă sau cu o educație financiară precară, să transfere banii în conturi bancare controlate de aceștia, deschise la aceeași bancă. De aici, „sumele sunt transferate succesiv și transformate în criptomonede, în vederea îngreunării depistării persoanelor bănuite”, notează adevarul.ro.
Acest tip de înșelăciune este cunoscut instituțiilor de aplicare a legii sub denumirea de ,,phone number spoofing”.
IGPR recomandă oamenilor care primesc astfel de apeluri telefonice nesolicitate să nu dea curs informațiilor transmise la telefon și să nu acceseze eventualele linkuri sau atașamente transmise, scrie psnews.ro.