Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, i-a răspuns deputatului AUR de Suceava Florin Pușcașu la interpelerea privind construcția unui nou pod peste Siret, în zona Zamostea (Suceava) – Talpa (Botoșani).
Astfel, Grindeanu a precizat că în prezent se lucrează la un Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou pod ce va fi amplasat pe DN 29A, la km 22+859. Totodată, ministrul Transporturilor a precizat că Consiliile Județene Suceava și Botoșani au promovat, de comun acord, obiectivul de investiții „Pod de beton armat peste râul Siret, pe Drumul Județean 291K, km 7+220, comuna Zamostea, județul Suceava, și comuna Talpa, județul Botoșani”.
„În urma aprobării indicatorilor tehnico economici, documentația pentru podul de pe DN29A, km 22+859, a fost predată Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași în vederea realizării tuturor activităților necesare atribuirii și implementării contractului de proiectare și execuție”, i-a transmis ministrul Sorin Grindeanu deputatului Florin Pușcașu.
Reamintim că starea avansată de degradare a podului peste Siret de la Zvoriștea, judetul Suceava, situat pe DN 29 A Suceava – Dorohoi, l-a determinat pe deputatul AUR Florin Pușcașu să solicite un nou pod peste Siret pe ruta Zamostea – Talpa.
Deputatul sucevean a menționat clar că suntem în fața un pericol iminent fiind deja impuse anumite măsuri de siguranță: circulația pietonilor este interzisă, a fost introdusă și o restricție de tonaj, iar circulația autovehiculelor nu se realizează concomitent pe ambele benzi pentru că riscul de prăbușire rămâne semnificativ de mare.
„Este necesară scoaterea de la sertar a proiectului noului pod, Zamostea-Talpa. Acest pod va reprezenta legătura peste râul Siret dintre judetele Suceava si Botosani.
Coaliția de guvernare se ceartă zilnic, plăți la lucrările publice prin CNI nu au mai fost făcute de 1 an,județul Suceava fiind abandonat întrucât Gheorghe Flutur a ales să-și promoveze strigătura Oakaka pe la pensiunile din județ și vine o dată pe lună pentru a face poze cu o lopată lângă bordură punînd în operă sloganul revoluției române: “Mircea, fă-te că lucrezi!”.
Solicităm să vă implicați personal pentru găsirea sursei de finanțare pentru acest pod.
Astfel, în perioada interbelică, în 1923, a fost ridicat un pod solid din piatră și lemn. De altfel, un singur picior de pod, cu o urmă de balustradă a mai supraviețuit din vechiul pod interbelic, după ce a fost distrus din rațiuni militare în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. După război, în anul 1945, a fost construit un pod din lemn, după posibilitățile vremii, care a funcționat până în 1970, când a fost distrus de viiturile produse de ploile puternice din acel an. De atunci, oamenii au rămas izolați de apele Siretului, fiind nevoiți să înconjoare circa 17 – 20 de kilometri pentru a ajunge la destinație, în special la terenurile situate de o parte și de cealaltă a Siretului. Astfel, până în anul 2004, au fost executate lucrările de demolare elemente din beton armat ale podului vechi, deviere curs râu Siret, fundații (coloane Benotto) la o adâncime de 18 metri liniari, elevații pentru 5 pile și 2 culee, achiziționarea grinzilor pentru pod și amenajarea rampelor de acces. În urma încercărilor de a relua lucrările în 2011, autoritățile au constatat că trebuie să reproiecteze anumite lucrări și o expertiză tehnică, deoarece se vede că grinzile aduse pentru a fi montate pe toți pilonii ridicați, sunt mâncate de rugină sau luate de viituri.
Care este data la care va fi construit un nou pod peste Siret, Zamostea-Talpa pentru a prelua fluxul de trafic de pe DN29A Suceava-Dorohoi?”, a transmis deputatul sucevean în interpelarea adresată ministrului Sorin Grindeanu.