Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat OFICIAL joi, 30 ianuarie, într-o conferință de presă, că în mandatul său va fi construită ruta ocolitoare a orașului Gura Humorului. Anunțul șefului administrației județene a venit după ședința Consiliului Județean Suceava, în cadrul căreia s-a aprobat proiectul de hotărâre privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Variantă de ocolire Gura Humorului”, promovat la finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Transport 2021 – 2027.
„Varianta ocolitoare a orașului Gura Humorului reprezintă o prioritate atât pentru mine, cât și pentru cetățenii județului Suceava. În aceste trei luni, de când am preluat Consiliul Județean Suceava, am avut discuții importante cu primul-ministru, cu ministrul Transporturilor și cu reprezentanții CNAIR, cu care am încercat să găsim o soluție pentru această variantă ocolitoare”, a spus președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan.
Șeful administrației județene a subliniat că, potrivit datelor de trafic actualizate, 14.000 de mașini trec prin orașul Gura Humorului.
„E clar că nu se mai poate continua așa. Știți destul de bine că am avut un studiu de fezabilitate care arăta că este nevoie de 540 de milioane de euro pentru construirea acestei variante de ocolire a orașului Gura Humorului. Împreună cu colegii de la Direcția de Drumuri din cadrul CJ, am încercat să găsim soluția optimă și cea mai rapidă pentru județul nostru. Inițial, am încercat să actualizăm datele tehnice, iar astăzi costă peste 740 de milioane de euro, cu datele actualizate la 1 decembrie 2024. O sumă imensă pentru 10 kilometri de variantă ocolitoare.
Astfel că, am identificat, alături de echipa mea, cea mai bună soluție și singura, de altfel, care ne poate garanta că lucrările vor începe efectiv și că vom avea o rută alternativă funcțională pentru traficul de pe DN17.
O variantă ocolitoare pentru care folosim o parte din vechiul studiu de fezabilitate, aceleași avize, la regim de drum național, dar de trei ori mai ieftin.
Cu finanțare asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.
Un proiect realizabil, exact ce trebuie pentru a decongestiona traficul.
Și mai mult decât atât: această variantă poate fi transformată ulterior în autostradă, când vor fi gata toate procedurile și se va da drumul și la finanțarea pentru A14, Autostrada Nordului, din care face parte varianta ocolitoare de la Gura Humorului.
Adică nu pierdem nimic, dar câștigăm timp prețios!”, a subliniat președintele Șoldan.
El a adăugat că, ani de zile s-a tot așteptat, s-au făcut planuri și studii, dar problema traficului pe DN17, zona Frasin – Gura Humorului – Păltinoasa, a rămas.
„Blocaje interminabile, nervi, timp pierdut. Realitatea este că A14 se află încă în faza studiilor de fezabilitate.
Varianta propusă de vechea administrație costă astăzi, dacă facem o actualizare, peste 700 de milioane de euro. Iar finalizarea tuturor etapelor pentru demararea finanțărilor proiectului Autostrăzii Nordului va mai dura câțiva ani.
Județul Suceava nu mai poate aștepta atât! Nu ne mai permitem să rămânem cu problema asta ani de zile.
Eu nu îmi doresc să ies în următorii ani în fața sucevenilor arătându-le o hartă cu autostrăzi desenate și să explic cât de minunat va fi… cândva!
Eu vreau să vin cu soluții. Și le-am găsit.
Avem acordul politic de la premierul Marcel Ciolacu și de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, finanțarea de aproximativ 200 de milioane de euro, fără TVA, urmând să fie asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.
Vream ca anul acesta să scoatem la licitație acest proiect, pe un contract multianual, proiectare plus execuție”, a declarat șeful administrației județene.
Varianta de ocolire a orașului Gura Humorului va avea 8,180 km lungime și 13,9 m lățime, profil de drum național cu două benzi de circulație, cu 3,5 metri lățime pe sens, plus acostamente și benzi de încadrare 2x (1,5 m+0,25). De asemenea, noua șosea va avea conexiuni cu DN17 și DN 2E prin sensuri giratorii la Păltinoasa și Frasin, 1 kilometru de bretele de legături cu DN17 și DN 2E și 4 structuri (poduri/pasaje/viaducte) în lungime totală de 5,234.6 metri.
De altfel, toate măsurile de protecție a mediului și siguranță rutieră sunt incluse.
„E cea mai bună soluție și singura! Și o vom transforma în realitate!”, a conchis președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan.