Prefectul județului Suceava, Alexandru Moldovan, a prezentat miercuri, 22 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă, un raport al activității Serviciului de Pașapoarte din subordinea instituției. Astfel, potrivit acestuia, pe parcursul anului 2024, la ghișeele serviciului au fost preluate un număr de 40.526 de cereri de eliberare a paşapoartelor din care: 812 – cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice și 714 cereri de eliberare a paşapoartelor simple temporare.
Prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, au fost primite şi soluţionate 14.690 cereri. Astfel, în perioada 01.01. – 31.12.2024 numărul total al cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple (electronice și temporare) soluționate de serviciul nostru este de (40.526 ghişee + 14.690 MDOC) = 55.216 cereri.
Prin ghişeul eliberări paşapoarte al serviciului au fost înmânate/livrate către solicitant un număr de 24.513 pașapoarte simple, din care: 1688 paşapoarte simple temporare și 825 paşapoarte simple electronice.
Prin curier au fost livrate către solicitanți un număr de 13.895 de paşapoarte simple electronice.
„În continuare, îndrumăm cetățenii, care doresc un document de călătorie, să opteze pentru pașaportul simplu electronic având în vedere și faptul că, pe lângă posibilitatea livrării la domiciliul/reședința din țară a titularului ori solicitantului de pașaport, eliberarea acestuia este realizabilă în prezent într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii”, a spus prefectul Alexandru Moldovan.
Plata taxei de pașaport se poate efectua, la casieriile unităților CEC Bank precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank și on-line prin platforma de plăți virtuale ghișeul.ro
Programările on-line în vederea depunerii cererii de pașaport, precum și verificarea stadiului cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic se pot face prin intermediul platformei https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte
Pentru informații suplimentare, sucevenii se pot adresa la telefon 0230/523120, fax 0230/523042, ori prin e-mail: [email protected].
„Începând cu data de 1 ianuarie 2025 cetățenii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic au posibilitatea de a opta, la momentul depunerii cererii, pentru livrarea acestuia, gratuit, la orice adresă de pe teritoriul României. Acest serviciu nu determină modificări ale costului pașaportului simplu electronic, contravaloarea acestuia rămânând neschimbată”, a subliniat prefectul Moldovan.
El a adăugat că activitatea Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava se desfășoară fără sincope, respectând termenul de soluționare a cererilor de pașapoarte electronice de 5 zile lucrătoare.