Prefectul Moldovan: „Activitatea Serviciului de Pașapoarte Suceava se desfășoară fără sincope, termenul de soluționare a cererilor fiind de maxim 5 zile lucrătoare”

Prefectul județului Suceava, Alexandru Moldovan, a informat joi, 12 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă, că în perioada 01 ianuarie – 10 septembrie 2024, numărul total al cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple (electronice și temporare) soluționate de Serviciul Pașapoarte Suceava este de 44.213 cereri, din care la ghișeele serviciului au fost preluate un număr de 32.707 ( 30.995 – cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice, 1.712 cereri de eliberare a paşapoartelor simple temporare), iar prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate au fost primite şi soluţionate 11.506 cereri.

Prin ghişeul eliberări paşapoarte al serviciului au fost înmânate/livrate către solicitant un număr de 19.952 pașapoarte simple, din care: 1784 paşapoarte simple temporare și 18168 paşapoarte simple electronice.

 De altfel, prin curier au fost livrate către solicitanți un număr de 7.975 de paşapoarte simple electronice.

„În considerarea modificărilor legislative intrate în vigoare la data de 03.07.2024 cu privire la condițiile de eliberare a pașaportului simplu temporar ce vizează strict situațiile obiective și urgente dovedite cu documente justificative, sfătuim cetățenii care doresc un document de călătorie să opteze pentru pașaportul simplu electronic având în vedere și faptul că, pe lângă posibilitatea livrării la domiciliul/reședința din țară a titularului ori solicitantului de pașaport, eliberarea acestuia este realizabilă în prezent într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.

Activitatea Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava se desfășoară fără sincope, respectându-se termenul de soluționare al cererilor de pașapoarte electronice de maxim 5 zile lucrătoare. În ceea ce privește termenul mediu de soluționare al cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice, în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea documentului de călătorie din țară, în perioada estivală, acesta a fost de aproximativ 2 zile lucrătoare.

Încadrarea cu personal la nivelul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava este de 72,72%, din totalul posturilor din statul de organizare (24 de posturi încadrate din totalul de 33) înregistrându-se un deficit de 6 posturi de ofițer, 2 posturi de agent de poliție și 1 post de personal contractual”, a declarat prefectul județului Suceava, Alexandru Moldovan.