Marți, 19 martie, la sediul Primăriei municipiului Suceava a avut loc o întâlnire între primarii localităților ce fac parte din Zona Urbană Funcțională a municipiului Suceava. Potrivit primarului Ion Lungu, scopul acesteia a fost acela de a stabili cu ce sumă va contribui fiecare unitate administrativ teritorială, pentru partea neeligibilă din proiectul „Sistem de transport public ecologic metropolitan Etapa II”, care va fi depus spre finanțare la ADR Nord – Est.
Trebuie spus că valoarea proiectului este de peste 15 milioane de euro, din care peste 13 milioane de euro sunt bani nerambursabili și aproape 1,7 milioane de euro sunt neeligibili, adică trebuie asigurați de beneficiar.
„Noi ne dorim ca în luna aprilie să depunem acest proiect la ADR Nord – Est. Trebuie spus că suma cea mai mare din totalul celei neeligiblie, respectiv peste 1,25 milioane de euro, va fi suportată de municipiul Suceava, iar orașul Salcea va contribui cu peste 184.000 de euro. Fiecare comună din Zona Urbană Funcțională va trebui să asigure 33.494,78 de euro. Așa cum am spus și altădată, este un proiect pe care vrem să îl dezvoltăm. Noi avem în municipiu rezolvată problema cu transportul electric, dar vrem să asigurăm și în Zona Metropolitană, chiar dacă principalul efort financiar este al municipalității”, a spus primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.
Edilul a subliniat că este nevoie ca cele opt localități să dea două hotărâri de Consiliu Local până pe data de 5 aprilie, cel târziu.
„Nu este simplu. Au fost cazuri când am mers personal în Consiliile Locale din aceste localități, unde am explicat că e spre binele comunității lor să aprobe proiectele. Mă sună câteodată câte un primar și îmi spune că proiectul nu va trece la el și, sigur că, cu autoritatea mea de primar și de președinte al ZUF am mers și am deblocat aceste proiecte”, a adăugat primarul Ion Lungu.
Trebuie spus că proiectul „Sistem de transport public ecologic metropolitan Etapa II” prevede amenajarea autobazei, achiziția a 15 autobuze electrice de 6 m, sistem alimentare pentru autobuze electrice, respectiv 15 stații încărcare standard
și 8 stații de transport public, un dispecerat, subsistem tiketing, subsistem de informare călători, subsistem de supraveghere video și un subsistem pentru asigurarea accesului la internet.