Primarul municipiului Vatra Dornei, Marius Rîpan, îi informează pe dorneni că angajații Primăriei vor fi mult mai prietenoși. Edilul a preciza că, la începutul lunii decembrie, a avut o ședință cu toți angajații unității administrativ teritoriale, discuțiile din cadrul acesteia axându-se schimbarea modului de lucru cu cetățenii.
„Noi am implementat, nu demult, două proiecte de digitalizare a Primăriei. Aceste programe au fost implementate de colegii din cadrul Primăriei până la un punct, mai exact până la nivelul de registratură. Aceste programe de digitalizare practic ar trebui să ușureze foarte mult accesul cetățenilor la serviciile Primăriei. Și mă refer aici la eliberarea certificatelor de urbanism, certificate de atestare fiscală, plata taxelor și impozitelor, plăți de amenzi și foarte multe operațiuni care se pot face de către oamenii care au nevoie de aceste servicii de oriunde din lume, practic. Și i-am rugat pe colegi să încerce să facă eforturi în așa fel încât Primăria să devină mult mai accesibilă și mult mai prietenoasă cu cei care au nevoie de servicii. De asemenea, ținând cont de faptul că multă lume încă nu neapărat accesează serviciile online, ci efectiv se prezintă fizic la Primărie, i-am rugat pe colegi să gândească un mod de lucru, să gândească un flux sau atribuțiuni din partea șefilor de servicii pentru fiecare funcționar din Primărie, în așa fel încât toți cei care ne trec pragul să fie primiți mult mai bine și problemele dumnealor să se rezolve mult mai repede și mult mai eficient”, a transmis primarul Marius Rîpan.
Edilul le-a cerut tuturor angajaților Primăriei Vatra Dornei să-și facă o autoevaluare cu toate atribuțiile și sarcinile de serviciu pe care le au, dar și cu timpul pe care îl alocă în rezolvarea acestora.
„Aceste autoevaluări le vom centraliza și împreună cu șefii de servicii vom face evaluări interne în cadrul primăriei în așa fel încât să putem gândi niște fișe de post pentru fiecare, sarcinile din primărie să le preia toți angajații, nu unul să muncească mai mult, altul mai puțin, sau să apară diferențe de acest fel. După ce vom gând fișele de post pentru fiecare angajat în parte, la un moment dat ne gândim și la un audit de personal cu experți în acest domeniu care să realizeze un flux de activități în cadrul primăriei și de ce nu la implementarea unui sistem ISO pentru modul de lucru din primărie. Dacă îmi doresc un lucru și îl iau ca și prioritate pentru următorii patru ani este ca primăria să devină o instituție mult mult mai prietenoasă cu dornenii. După ce vom face și acest audit de personal o să vedem ce ne va spune și o să ne gândim cum va fi activitatea din primărie în așa fel încât oamenii care intră în primăriei să simtă că sunt mult mai bine primiți. Vrem ca lucrurile să funcționeze mult mai bine. Vom vedea dacă va fi nevoie de o regândire a personalului, de o restructurare, pentru că nu primăria Vatra Dornei este cea care a inventat sau va inventa acest mod de lucru. Trebuie să ne uităm și noi către administrațiile care au avut succes și cu succes au implementat aceste proiecte și programe în cadrul aparatelor lor de lucru și lucrurile funcționează cu totul altfel și mă refer aici în primul rând la primăriile din Ardeal”, a conchis Marius Rîpan.