Românii consideră alimentele autohtone net superioare celor produse în afara țării, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research. Astfel, pentru 47% dintre românii din mediul urban originea sau țara producătoare este relevantă în alegerea produselor pe care le achiziționează. Pentru persoanele peste 45 de ani aceasta este semnificativ mai importantă (65%).
Românii consideră legumele și fructele cea mai bună categorie de produse românești, cu 23% dintre respondenți considerând acestea ca fiind de cea mai bună calitate. Vinul este considerat cel mai de calitate produs românesc de 16% dintre români, iar apa îmbuteliată de 12%.
Produsele românești de o calitate superioară celor importate sunt considerate a fi cele alimentare. 97% dintre români consideră lactatele românești ca fiind mai calitative decât cele străine. Valori asemănătoare întâlnim pentru carne (96%), legume și fructe (96%), apa îmbuteliată (96%), dar și pentru produsele de bază (făină, ulei etc) (94%) și produsele de patiserie (94%).
Pe de cealaltă parte, românii consideră într-o proporție semnificativă (77%) că automobilele produse în afara țării sunt de o calitate superioară celor românești. Aceeași situație o întâlnim și în cazul articolelor vestimentare, pentru care 55% dintre români consideră că cele importate sunt mai calitative decât cele produse în România.
Pentru tinerii între 18 și 24 de ani se observă o tendință marginală de a considera produsele din afara țării ca fiind mai calitative decât cele românești, în particular pentru categoriile de produse non-alimentare (diferența ponderată este de 10% în medie pentru toate categoriile măsurate), scrie psnews.ro.