In ziua de azi, exista numeroase metode prin care o afacere sau o simpla persoana, fizica, se poate face cunoscuta, se poate promova, poate obtine un nivel cat mai mare de incredere si de acceptare din partea cat mai multor persoane si entitati. Avem la dispozitie atat metode clasice cat si moderne, fizice dar si online astfel incat, avand la indemana cunostintele necesare, parteneri cu experienta sau un buget suficient, obtinem cele mai bune servicii de promovare si prin care totodata, sa ne mentinem la nivelul la care dorim sa ajungem.
Cele mai de baza servicii in promovare sunt reprezentate de articolele de promovare, numite advertoriale, precum si de distribuirea de informatii, imagini, bannere sau video-uri pe diverse site-uri cu autoritate mare, care au un numar ridicat de vizitatori zilnic, precum si pe platforme sociale, unde, prin promovarea anunturilor, acestea ajung la cat mai multe persoane din aria dorita de noi.
Printre numeroasele servicii si intrumente necesare si utile in promovare dar si in dezvoltare se numara si cele de SEO. Acestea reprezinta la randul lor o serie de servicii, instrumente si procese prin care un site, o platforma web sau orice alt spatiu din mediul online este optimizat, imbunatatit si poate deveni vizibil si cat mai usor de gasit. Avem la baza doua tipuri distincte de SEO si anume SEO on-page si SEO off-page, fiecare operand si ingloband actiuni care ajuta atat la optimizarea in cadrul site-ului nostru cat si in afara acestuia.
Astfel, spus cu alte cuvinte, SEO reprezinta un set de procese, strategii si tehnici care vizeaza optimizarea unui site web pentru a fi indexat si clasat de catre motoarele de cautare. SEO este important nu numai pentru obtinerea unui trafic de calitate , ci si pentru imbunatatirea utilizabilitatii site-ului nostru si cresterea credibilitatii acestuia in ochii potentialilor clienti. Motoarele de cautare folosesc algoritmi complecsi pentru a determina ce pagini sa includa in indexul lor si mai ales pentru a determina ordinea in care sa le afiseze in rezultatele cautarii.
Putem spune deci, ca nu se poate realiza o campanie de promovare online fara a utiliza si diverse servicii SEO. Acelasi lucru este valabil mai ales atunci cand, fie in scopul promovarii, fie in alte scopuri, dorim sa realizam cat mai bine un site sau o aplicatie web. Aceste servicii devin astfel obligatorii am putea spune, indispensabile.
SEO on-page face referire practic la actiunile pe care le putem realiza in cadrul unui site. Este vorba aici despre text, link-uri, titiluri, subtitluri, Heading-uri, imagini, care pot fi simple, cu text sau cu link-uri incluse, tag-uri, descrieri si multe altele. Optimizarea on-page este asadar o parte esentiala a procesului SEO si afecteaza in mare masura clasamentul motorului de cautare al site-ului dvs.. Acestea includ aspecte de continut si aspecte tehnice care trebuie sa corespunda regulilor si cerintelor oferite de motoarele de cautare importante. Toate ingredientele care structureaza o pagina perfect optimizata sunt numite factori de SEO on-page si ne ajuta sa obtinem un site cat mai performant si mai eficient.
Pe de alta parte, procesele de SEO off-page fac referire la tehnicile care pot fi utilizate pentru a imbunatati pozitia unui site in pagina rezultatelor motorului de cautare. In general, acest proces SEO are de-a face cu metode de promovare, externe, dincolo de designul site-ului, avand deci scopul de a clasifica un site cat mai sus in rezultatele cautarii.
Exista numerose firme ce ofera servicii de optimizare SEO, alaturi de multe altele din domeniul web. Printre cele mai bune, IT eXclusiv, cu o vasta si lunga experienta in asta, prin care marii companii de la noi din tara si-au realiza propriile site-uri, magazine online si aplicatii web care sa le aduca succesul. Oferind servicii seo profesionale, ei ne pot ajuta sane crestem in mod vizibil si eficient site-ul web si in concluzie, afacerea. Iar daca aceasta se bazeza in mare parte pe eficienta site-ului este clar ca trebuie sa ii oferim o atentie speciala si sa investim atat bani cat si timp in buna organizare si optimizare a acestuia.
Cateva dintre aspectele de care este nevoie sa tinem cont in aplicarea unui SEO bun, atat on-page cat si off-page sunt urmatoarele:
– intelegerea industriei din care face parte website-ul optimizat;
– identificarea si intelegerea publicului tinta
– descoperirea celor mai relevante cuvinte cheie
– identificarea intentiei utilizatorului
– disponibilitatea pentru crawling
– indexabilitatea
– elementele tehnice ale SEO-ului
– imbunatatirea continutului
– cresterea numarului si calitatii link-urilor
Ne putem intreba acum, ca tot am mentionat, ce este crawling-ul. Acesta face referire la un „bot” existent pe internet si care ne ajuta practic sa gasim mai usor ceea ce cautam. Putem avea atat site-uri ce permit asta cat si site-uri ce nu permit asta si astfel, informatiile despre acestea nu vor fi salvate in cautarile noastre. Asadar, va trebui ca de fiecare data sa scriem numele complet al unui site in bara de cautare daca dorim sa il accesam.
In concluzie, in procesul de dezvoltare si crestere al unui site si in a-l face cat mai cunoscut si mai bun pentru utilizatori, procesele SEO sunt de o deosebita importanta asa ca, pentru a obtine rezultate cat mai bune, este indicat ca de asta sa se ocupe persoane cu experienta, care sa o poata face rapid, corect si desigur, si la un pret cat mai accesibil, fiind pana la urma vorba de servicii ce se aplica in mod continuu, nu doar o singura data si atat.