Staţionările la frontieră – un „business” suplimentar pentru şoferi

Șeful Administraţiei Militare Regionale Cernăuți, Ruslan Zaparaniuk, a explicat principalele motive care nu permit reducerea semnificativă a cozilor de camioane la Punctul de trecere şi control „Porubne”.

Pe lângă creșterea pronosticată  în mod obiectiv a traficului de mărfuri, în special a recoltei pe timp de război, asupra lungimii cozilor influenţează și capacitatea insuficientă de trecere la Punctul de control „Porubne” din partea României prietene. Vecinii, pur și simplu, nu pot asigura trecerea  mai multor mașini ucrainene pe zi, decât asigură la ora actuală, scrie lyberti.com. Cu toate acestea, există un alt factor care contribuie la formarea cozilor la frontieră. Aceasta este decizia a înșiși șoferilor de camioane  de a nu trece prin noul Punct de control „Crasnoilsc”, care este gata să asigure creşterea semnificativă a capacităţii de trecere a vehiculelor goale.

„Aceiași șoferi nu vor să aleagă Crasnoilscul, unde pot trece toate camioanele goale, a accentuat Ruslan Zaparaniuk. Explicația este foarte simplă: pentru staţionările la frontieră şoferilor li se plăteşte suplimentar. Este un fel de business al lor”.