Tronsonul Bistrița-Vatra Dornei al Autostrăzii Baia Mare-Suceava, în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, la ANPM

Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acord de mediu în 2024, urmând să fie construite în anii următori, conform datelor Direcției Controlul Poluării și Reglementări, din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Alți aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, în vederea emiterii sau revizuirii actelor de reglementare, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Potrivit raportului anual al Serviciului Autorizări și Evaluare Impact din cadrul ANPM, pe parcursul anului trecut s-au aflat în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de CNAIR, șapte de infrastructură de cale ferată al căror titular este CFR SA, precum și patru proiecte de navigație, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecțiuni geologice, patru proiecte de telecomunicații și două pentru amenajare hidroenergetică.

„De la un an la altul, a crescut numărul proiectelor de infrastructură, iar acest lucru se vede deja în multe locuri din țară, unde se circulă mai bine pe șosea sau pe calea ferată. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate s-au aflat în procedură de evaluare pe tot parcursul anului trecut, 60% din acestea fiind deja finalizate cu Acorduri de mediu sau cu Revizuiri de Acorduri de mediu, celelalte 40% aflându-se în procedură”, a spus Păștinaru, citat într-un comunicat al instituției.

Dacă în privința proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 km de autostrăzi și drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 km.

Pe lista proiectelor care se află la ANPM în procedură de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) în vederea emiterii/revizuirii actelor de reglementare se află: acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistrița-Vatra Dornei’, titular CNAIR (62,137 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada București – Alexandria’, titular CNAIR (77,02 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres Buzău – Brăila’, titular CNAIR (112,440 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres București – Târgoviște’, titular CNAIR (62,21 km); acord de mediu pentru proiectul ‘ Drum expres DN 7C – Transfăgărășan’, titular CNAIR (lucrări de intervenții între km 104 + 000- km 130 + 800; total 26,8 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres Găești – Ploiești’, titular CNAIR (81,576 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin’, titular CNAIR (82, 658 km); acord de mediu ‘TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 și Chiciu – Drajna’, titular Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru infrastructura de transport de interes strategic, în zona de est și sud – județele Galați, Brăila, Ialomița și Călărași (170,9 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca’, titular CFR SA (106,35 km); acord de mediu pentru proiectul ‘RK linia CF și aparate de cale, Linia 702 Fir II, Buzău – Făurei, km 167+430 – km 129 + 010’, titular CFR SA (38,60 km).