Peste 200 de ONG-uri și intelectuali cer, printr-o scrisoare deschisă, demisia purtătorului de cuvânt al ISJ Suceava, prof. Daniela Ceredeev, ca urmare a poziției sale cu privire la „Manualul pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen”, material care a stârnit deja revolta părinților români, prin conținuturile propuse spre a fi promovate la clase. Societatea civilă reacționează față de viziunea educațională neomarxistă a Danielei Ceredeev, inspector de religie și preoteasă. Iată mai jos textul scrisorii deschise, scrie activenews.ro.
„Stimată doamnă profesor,
Poziția dumneavoastră, exprimată în cadrul unui interviu difuzat de postul de televiziune Intermedia, în data de 11 noiembrie[1] 2022, cu privire la Manualul pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen[2], este de natură nu numai să trezească nedumerire, ci și să ridice mari semne de întrebare cu privire la probitatea dumneavoastră.
Trimis tuturor ISJ-urilor din țară în format electronic (conform declarațiilor Coaliției pentru egalitatea de gen) și recomandat cadrelor didactice, acest manual a stârnit revolta părinților din întreaga țară prin conținuturile propuse spre a fi promovate la clase.
În calitate de purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Suceava, ați afirmat următoarele:
„Manualul e unul care se adresează cadrelor didactice, e un produs al unui proiect al unui ONG. Manualul nu există doar în județul Suceava, el a fost făcut public în întreaga țară și așa se și explică faptul că unele ONG-uri și unele asociații de părinți au avut o atitudine foarte vehementă față de o parte dintre conținuturile din manual. Există mai multe petiții care au fost trimise și către minister, către doamna ministru Ligia Deca, în care, în toate, se semnalează același lucru: că, de fapt, ar fi prematur să ducem astfel de conținuturi în școală, către copii și ele se referă, în general, la drepturile minorităților sexuale. (…) E un manual care se dorește a fi un ghid pentru cadrele didactice. De acolo, profesorii buni își pot lua conținuturile care sunt relevante pentru ei. Îmi aduc aminte acum despre capitole, pentru că am trecut prin manual. E vorba acolo despre discriminare, despre noțiuni fundamentale care vizează egalitatea de gen, cyberbullying, despre stereotipii și prejudecăți, e o realitate că ne confruntăm cu foarte multe dintre acestea (…) N-ar trebui să fie atât de pătimaș dialogul acesta sau, mă rog, monologul.
Asta ați înțeles dumneavoastră, doamnă profesoară? Despredrepturile minorităților sexualeeste vorba în petițiile părinților? Nu dorim să vă jignim crezând că asta ați înțeles. Credem, mai degrabă că afirmația dumneavoastră este o încercare de abatere a atenției de la problemele de conținut semnalate de părinți și de coborâre a discuției în derizoriu.
O altă denaturare a conținutului petițiilor (ne jenăm să o numim minciună) este afirmația conform căreia părinții semnalează că„ar fi PREMATUR să ducem astfel de conținuturi în școală”; cu alte cuvinte, deocamdată nu, dar peste ceva timp, se poate. Nu doamnă, părinții nu v-au transmis așa ceva!
Este surprinzător faptul că purtătorul de cuvânt al unui ISJ și inspector școlar nu știe că orice manual sau auxiliar trebuie să respecte anumite criterii pentru a dobândi aprobare (și – implicit – pentru a fi recomandat), cel mai important dintre acestea fiind conformitatea manualului/auxiliarului cu programa (criteriu eliminatoriu în procesul de evaluare [3]).
În baza Legii 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public, solicităm să ne răspundeți la următoarele întrebări:
1- Care programă conține indicația de a se opera la clasă cu o definiție a genului ca aceea de la pagina 57 a manualului în discuție?
2- Care programă indică posibilitatea definirii în mod diferit a sexului biologic și a genului, așa cum găsim la pagina 57?
3- Care programă conține recomandarea și permite folosirea la clasă a unor exemple precum ce1e de la paginile 196 – 197, prin care homosexualitatea și modul de viață LGBTQ+ sunt prezentate ca fiind normale?
Laura a înjurat-ope iubita ei atunci când aceasta a ieșit în oraș cu altă fată.
Cristi îi interzice iubitului lui să iasă în oraș cu prietenii lui sau să meargă la petreceri fără el.
4- Care programă conține indicația de a se opera la clasă cu un concept conform căruia „genul”este eligibil și schimbabil?
5- La ce materie li se vorbește copiilor despre „fluiditatea genului” sau normalitatea și „romantismul” relațiilor între persoane de același sex?
6- Care programă școlară recomandă cadrelor didactice (și – implicit – elevilor) materiale care fac trimiteri la site-uri cu conținut licențios?
La pagina 135[4] a manualului în discuție, este recomandat profesorilor (și implicit elevilor) un site de literatură feministă. Iată mai jos un fragment dintr-un poem preluat de pe site-ul recomandat:
[…] „ femeia naște femeia n-are voie
în biserică când e pe ciclu
femeia n-are voie să facă sex înainte
de căsătorie femeia n-are voie să
se iubească cu alte femeie nu are voie
să nu fie atrasă de bărbați
femeia e întreruptă femeia e slabă
femeia e coasta ruptă femeia e virgină
e pură femeia e curvă femeia are p…
femeia are țâțe și cur femeia și-o cere
femeia se fardează femeia poartă fuste
scurte ca să-i excite pe bărbați […]
și știu că dacă întreb ce-i ăla un bărbat
o să aud:
[…] bărbații gândesc cu p… și trebuie înțeleși
bărbații au voie să facă sex când vor
cu cine vor și n-au nevoie de consimțământ
bărbații sunt primiți în biserică
și cu pumnii pătați de sânge
bărbații deschid ușa altarului
și spun doamne iartă-mă
și li se iartă
și violul și violența
și abuzul și hărțuirea
li se iartă că ei ne-au făcut dintr-o coastă.”
Cum se împacă, doamnă, calitatea dumneavoastră de preoteasă și profesoară de religie cu versurile de mai sus, pe care pudoarea nu ne-a permis să le reproducem integral, dar cărora lipsa dumneavoastră de pudoare (și a superiorilor dumneavoastră) le permite să circule prin școli gimnaziale și licee?
Chiar dacă manualul ar servi ca suport pentru un posibil opțional, așa cum afirmați în același interviu, vă amintim că Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii prevede ca „alegerea opționalelor și a numărului acestora – în cazul claselor care au o plajă orară alocată pentru CDS – de către elevi/părinți/reprezentanți legali se realizează pentru fiecare an școlar și se face prin completarea fișei pentru exprimarea opțiunilor, asumate prin semnătură.” (art. 14, alin.1)[5]
Dat fiind faptul că manualul/auxiliarul/ghidul, sau cum doriți să-l numiți, nu figurează nici în lista manualelor, nici în lista auxiliarelor aprobate, pe ce baza legală îl recomandați și îl promovați chiar și după ce ați luat cunoștință de poziția părinților? În interviul menționat ați expediat într-o frază (și aceea departe de adevăr) problemele semnalate de părinți, după care v-ați pierdut în aprecieri legate de conținuturi care nu au făcut obiectul petițiilor părinților.
V-au confirmat părinții români că ar fi dispuși să-și expună, cu bună știință, copiii la conținuturile explicite ale manualului?
Constatăm caracterul duplicitar al discursului dvs. care, departe de a sancționa aspectele revoltătoare pe care vi le-am semnalat din conținutul manualului, deschide posibilitatea folosirii lui „cu discernământ”, riposta societății civile, exprimată deocamdată doar prin petiții, fiind considerată „vehementă” și „pătimașă”! Vă amintim faptul că un manual aprobat și recomandat de Ministerului Educației, nu poate fi aprobat „pe capitole” și nici nu poate fi un „ghiveci” din care fiecare își alege ce-i place, după criterii personale (așa cum sugerați) ci trebuie să fie un instrument pe care profesorul îl folosește cu încredere, fără teama de a fi trimis în instanță pentru corupere de minori sau abuz în serviciu!
Pentru informarea dumneavoastră, precizăm că Legea privind prevenirea și combaterea pornografiei nr. 196/2003 prevede că expunerea în spații publice a unor materiale cu caracter obscen explicit constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000.000 lei la 250.000.000 lei[6]. Aceeași lege explică ce înseamnă acte cu caracter obscen: „Prin acte cu caracter obscen se înțeleg gesturi sau comportamente sexuale explicite, săvârșite individual sau în grup, imagini, sunete ori cuvinte care prin semnificația lor aduc ofensă la pudoare, precum și orice alte forme de manifestare indecentă privind viața sexuală, dacă se săvârșesc în public.” (art. 2, alin. 2)
În ce categorie credeți că se încadrează versurile de mai sus, dacă nu în cea sancționată de lege? Vă asumați o reacție în lanț a părinților care își vor invoca drepturile parentale acționând în instanță atât Ministerul Educației, cât și instituțiile subordonate?
Vă mai informăm că, dacă va fi cazul, ne rezervăm dreptul de a solicita instituțiilor competente să efectueze cercetări în cauză, printre altele, și sub aspectul:
Art. 375 C. pen. care incriminează infracțiunea de ultraj contra bunelor moravuri
Art. 221, alin. (4) C. pen. care incriminează infracțiunea de corupere sexuală a minorului
Art. 297 C. pen. care incriminează infracțiunea de abuz în serviciu
Petițiile trimise ISJ-urilor și Ministerului Educației nu fac nicio referire la „drepturile minorităților sexuale”, așa cum ați afirmat în mod răuvoitor, ci se referă punctual la aspecte care intră în sfera imoralității, precum versurile mai sus citate. Mai exact, părinții își apără propriile drepturi, garantate de legile interne și internaționale. Este profund dezamăgitor modul în care ați abdicat de la misiunea de preoteasă, profesoară de religie, dascăl și mama creștină, situându-vă în tabăra adversă, pe care o serviți fără rezerve.
Dumneavoastră le spuneti elevilor că Dumnezeu a făcut bărbatul, femeia și încă vreo sută de „genuri” spre care pot „tranzita” oricând dacă „nu se mai identifică cu sexul propriu”? Credem că ar fi bine să căutați niste cursuri de reconversie profesională, în vederea unei „tranziții” spre ceva care să vi se potrivească, dacă „nu vă mai identificați” cu statutul de profesor de religie.
Deși sunteți profesor MERITO (și speaker SuperTeach, organizație pe care nu o credităm întrucât promovează „mentalitatea deschisă” a Institutului mormon Arbinger[7]), constatăm că vă este străină menirea școlii de a forma caractere, și nu de a le deforma după criterii și șabloane tot mai străine de ethosul românesc și de bunul-simț proverbial al acestui popor, din care vă trageți și dumneavoastră, stimată doamnă!
Ca profesor de religie, considerați acceptabil atacul la adresa valorilor creștine prin prezentarea mersului la biserică și a postului ca pe niște corvezi? Nu vă deranjează deloc denaturarea grosolană a sensului acestor practici creștine și folosirea lor ca exemple de violență și abuz?
„Sabina îl amenință pe iubitul ei, Alin, că va fi pedepsit de Dumnezeu dacă nu merge la biserică.” (pag 196)
„Mara îi aruncă iubitului său mâncarea ce conține carne/ ouă/ lactate în timpul Postului Paștelui și încearcă să o oblige (sic!) să respecte aceleași reguli bisericești pe care le respectă ea.” (pag 197)
Vă amintim, doamnă, că promotorii acestei viziuni educaționale „progresiste” și neomarxiste, pe care vedem că o adoptați fără rezerve, sunt tot aceia care cereau scoaterea icoanelor din clase și a religiei din școală, iar credința continuă să-i deranjeze, lucru pe care îl recunosc deschis.
În concluzie, poziția dumneavoastră – plină de echivoc – ofensatoare la adresa părinților români ne determină să vă solicităm demisia urgentă din postul de purtător de cuvânt al ISJ Suceava, retractarea afirmațiilor manipulatoare difuzate în spațiul public pe tema Manualului pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen, precum și retractarea afirmațiilor neadevărate atribuite părinților petiționari.
Solicităm ca răspunsurile la întrebărileconținute în prezentul document să fie trimise semnatarilor în termenul legal, pe următoarele adrese de email: [email protected], federaț[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
Solicităm număr de înregistrare pe adresele de email de mai sus.
Cu atâta stimă câtă considerăm că meritați”.
Citește întreaga știre AICI.
În replică, prof. Daniela Ceredeev, inspector școlar și purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Suceava, a publicat, pe site-ul Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților o scrisoare deschisă. Vezi AICI răspunsul prof. Ceredeev.