Atelierele marca „Proiectul CRED” revin în județul Suceava, fiind, de data aceasta, dedicate Resurselor Educaționale Deschise realizate în cadrul proiectului și adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar românesc. Astfel, în Suceava în 28 septembrie 2023, în intervalul orar 13:00-17:00, la Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava are loc Atelierul „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”. Această nouă serie de Ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
„De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc”, a spus prof. Traian Pușcă, directorul Casei Corpului Didactic „George Tofan” Suceava.
Potrivit acestuia, atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România, în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte 3, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate, în total, 9 ateliere.
„Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național. Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.