CT-ul de la Spitalul din Câmpulung, doar pentru pacienții internați. Dr. Cosinschi: „Ne dorim cât mai curând să putem oferi servicii medicale de calitate la cât mai multe persoane”

Managerul Spitalului Municipal Câmpulung Moldovenesc, medicul Adrian Cosinschi, a explicat că, deși Computerul Tomograf din dotarea unității spitalicești este funcțional, deficitul de medici imagiști cu care se confruntă unitatea spitalicească nu permite ca acest tip de investigații să fie făcute în sistem de ambulatoriu integrat. Potrivit dr. Cosinchi, în prezent, pot face CT-uri doar pacienții internați în Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc, urmând să se poată efectua investigații în baza biletului de trimitere abia la începutul anului viitor, dacă organigrama acestei secții va fi completată cu încă cel puțin un medic imagist.
„După anunțarea dării în folosință a computertomografului, cred că se dorește să se cunoască și posibilitatea de a face această investigație la spitalul nostru.
Trebuie să se știe că ne dorim ca întreaga bază de investigații a spitalului – radiologia, ecografia, endoscopia și mai nou computertomografia – să poată fi exploatată în folosul cât mai multor cetățeni, doar să fie îndeplinite condițiile necesare.
Referitor la tomografia computerizată, aparatul pe care îl deținem este unul performant și deși s-a început utilizarea lui, necesită încă câtva timp pentru completarea protocoalelor de funcționare și de finalizare în instruirea personalului.
Rămași de curând cu un singur medic imagist (unul a plecat pentru a fi mai aproape de domiciliu), temporar interpretările tomografiilor vor fi făcute de către medici specialiști externi printr-un program de telemedicină. De aceea, momentan utilizarea investigației va fi exclusiv pentru pacienții internați în spital.
În momentul în care vom mai avea un medic, și sperăm ca acest lucru să se întâmple cât mai curând prin deblocarea posturilor vacante, vom putea să oferim aceste servicii, probabil la începutul anului viitor.
Costurile investigațiilor efectuate pacienților internați se regăsesc în tariful final al spitalizării pacientului și este rambursat de către Casa de Asigurări de Sănătate, în baza unui contract de furnizare a serviciilor medicale. Pentru pacienții externi, aceste servicii pot fi efectuate în sistem «policlinică» numit «ambulatoriu de specialitate integrat», în baza unui alt contract, distinct, cu Casa de Asigurări. Sau dacă nu există un asemenea contract, pot fi făcute și contra-cost.
Trebuie de știut că timpul de lucru al medicilor de spital este dedicat pacienților aflați internați, iar în unele specialități se adaugă și serviciul de gardă. Activitatea în ambulatoriu, adică serviciile acordate persoanelor externe, este limitată de timpul mai redus pe care îl pot avea la dispoziție medicii de spital cu asemenea destinație, spre deosebire de medicii din cabinetele individuale de specialitate.
Pentru aceasta, consultațiile din ambulatoriul integrat al spitalului sunt mai reduse numeric și se fac prin programare.
Ne dorim să fie cunoscute aceste aspecte privitoare la ambulatoriul de spital, pentru a explica sau preveni situații uneori neplăcute.
Exemplific prin situații când persoane cu trimiteri pentru examene radiologice s-au prezentat, direct sau redirecționați prin lipsa specialistului din ambulatoriu, la spital. Chiar presupunând că prezentarea era în timpul de lucru al specialistului (în afara programului nici n-ar avea cine elibera buletinul radiologic) spitalul, neavând contractate servicii radiologice cu casa de asigurări (programul de spital depășind deja capacitatea de lucru a medicului!), nu putea efectua investigația în baza trimiterii, împotriva insistenței și nemulțumirii persoanei. Iar în afara programului de lucru al medicului, nu putea fi efectuată nici contra-cost.
Într-o situație de urgență, un asemenea caz poate fi rezolvat în camerele de gardă prin ignorarea biletului de trimitere și efectuarea investigației prin intermediul unei internări de urgență, dar în cazurile obișnuite…este nevoie de înțelegerea și complianța persoanei.
Ne dorim cât mai curând să putem oferi servicii medicale de calitate la cât mai multe persoane și să avem o comunicare cât mai bună cu pacienții noștri”, a explicat managerul Spitalului Municipal Câmpulung Moldovenesc, medicul Adrian Cosinschi.