Cum să reușești în antreprenoriat: trăsături de care ai nevoie

Dincolo de orice, antreprenoriatul este un mod de gândire, iar pentru asta ai nevoie de o serie de trăsături care să te ajute să reușești în această direcție. 

Gândește cu un pas înainte

Ca antreprenor, trebuie să te preocupe mai mult viitorul decât prezentul. Dezvoltarea și evoluția unui business nu se poate face decât prin previziuni. Setarea obiectivelor din planul de afaceri au termene care trebuie atinse într-un viitor scurt, mediu sau lung. De aceea, să gândești cu un pas înainte este deosebit de important în antreprenoriat. 

Există o vorbă în lumea afacerilor: „Atunci când poți să-ți vizualizezi succesul în afaceri, înseamnă că ești gata să începi”.   

Curiozitatea trebuie să fie permanentă

Curiozitatea îți va permite să cauți încontinuu idei, soluții, răspunsuri. Este un mod sigur de evoluție în antreprenoriat. Prin urmare, nu este de ajuns să te descurci cu ceea ce știi deja. 

Există programe, competiții și comunități pentru femeia antreprenor, cât și pentru nișa afacerii pe care o întreprinzi. Sunt oportunități de a învăța noi lucruri interesante care, la un moment dat, îți pot fi de folos. 

Mai mult decât atât, nu uita de faptul că un antreprenor este perceput ca un leader de echipă, astfel capacitatea de învățare trebuie să se extindă pe mai multe direcții. Cum este dificil să reușești de unul singur, mai ales când afacerea nu mai este un start-up, oamenii din jurul tău au nevoie nu doar de un job unde să îndepliniți împreună misiunea afacerii, ci și de empatie sau sprijin personal.  

Curajul de a apela la resurse

În construirea oricărui tip de afacere, cea mai importantă resursă de care ai nevoie constant sunt banii. În prezent, oportunitățile de finanțare sunt diverse:

  • înscrie-te într-un program național cu fonduri europene nerambursabile;
  • solicită un credit de investiții de la o instituție bancară sau instituție financiară nebancară (IFN);
  • caută investitori, sau așa numiții business angels, care îți pot finanța direct afacerea; 
  • încearcă și crowdfunding.  

Există destui antreprenori care stagnează din cauza lipsei de acțiune sau care riscă enorm cu folosirea economiilor proprii. Ideea este simplă, într-un mediu de business nu trebuie să aștepți ca lucrurile să evolueze sau să se îndrepte de la sine, ci trebuie să ai curajul de „a cere bani” pentru dezvoltarea afacerii. Puterea de a lua decizii este esențială. 

Cum economiile proprii se vor termina la un moment dat, iar situația personală și profesională poate fi afectată, puterea de a lua decizii financiare este vitală. 

Adaptarea la evenimentele economice și sociale

Lumea este într-o continuă schimbare, iar mediul de business trebuie să se adapteze în permanență la ce se întâmplă din punct de vedere economic și social. Cum comportamentul clienților se schimbă, trebuie să te adaptezi la nevoile lor. Pe scurt, ține pasul cu ce se întâmplă în domeniul tău de activitate. 

Reține faptul că adaptarea se referă la evenimentele care au loc la un moment dat, precum instabilitatea economică, însă asta nu înseamnă că obiectivele și misiunea afacerii se vor schimba. Așadar, fii un antreprenor flexibil, dar totodată consecvent în ceea ce ți-ai propus să obții. 

Pregătește-te de riscuri și să accepți eșecurile

Știm cu toții că într-un business există riscuri și, mai devreme sau mai târziu, vor veni și eșecurile. 

Riscurile se asumă, dar în astfel de situații ai rolul de a găsi și lua măsuri pentru a minimiza efectele negative ale acestora. Pe de altă parte, acceptarea unui eșec este o calitate.  Eșecurile pot fi privite ca o oportunitate de a învăța unde s-a greșit și, implicit, de a continua dezvoltarea afacerii. Dacă nu ești o persoană care tolerează astfel de lucruri, îți va fi foarte greu să te redresezi. 

Chiar dacă multe dintre trăsături pot fi învățate pe parcurs în evoluția ta antreprenorială, trebuie să conștientizezi că lumea afacerilor nu este pentru oricine își dorește. Poți învăța să devii un antreprenor, dar este ideal să pleci la drum cu o bază de competențe pentru a reuși să-ți dezvolți mai rapid un business. 

 

Sursă foto: Shutterstock