Deputatul Acatrinei îi solicită premierului Ciucă să  trimită corpul de control să verifice cauzele alunecărilor de teren de la șoseaua de centură a Sucevei

Deputatul Dorel Acatrinei îi solicită premierului Ciucă să  trimită corpul de control al Primului Ministru să verifice cauzele alunecărilor de teren de la șoseaua de centură a municipiului Suceava.

Deputatul sucevean a precizat că o alunecare de teren este activă în zona șoselei de centură a municipiului Suceava. Între Pătrăuți și Șcheia pe un versant terenul alunecă și deja a împins peste acostamentul drumului structura de beton de colectare a apelor de pe marginea drumului. În jurul pilonilor pasajului care supratraversează șoseaua de centură există o formă de eroziune care favorizează formarea de torente și care duc la alunecări de teren și la degradarea terenurilor.

„Mergând puțin în istoricul construcției soselei de centură, în anul 2011 guvernul PDL nu a mai avut bani să continue lucrarile la soseaua de centura a Sucevei iar în mai 2012 constructorul de atunci a parasit santierul pentru ca avea de recuperat sume mari de bani. În 2012 noul guvern a plătit arieratele iar în perioada 2012-2015 s-au alocat bani de la bugetul de stat pentru finalizarea investitiei dar cu toate acestea lucrările nu s-au încheiat. Unul dintre motivele stagnării lucrărilor au fost problemele la fundația șoselei de centură care reclamau o expertiză tehnică și mai mulți bani pentru finalizarea lucrărilor. Ulterior a fost finalizată expertiza comandată de CNADNR care a facut lumină în această situație arâtând calitatea proastă a lucrărilor și traseul ales neconform. In expertiza se spune că şoseaua de centură a Sucevei a fost construită pe un teren neconform. Lucrările la cele două tronsoane care au fost abandonate au avut probleme la fundaţie. Din cauza pamântului neconform pe care s-a planificat construirea soselei de centură, proiectul nu a putut fi finalizat existind riscul ca să apară tasări sau cedări ale malurilor de pământ. Expertiza inclusiv experiza geo ne arată că acolo a fost pus pământ vegetal, adică pamânt de flori, calcaros care în timp nu va putea suporta sarcinile de trafic greu şi foarte greu.  Acest lucru a fost ţinut la secret iar vinovații sunt Gheorghe Flutur si  Horia Simu, cel care detine societatea de constructii care a abandonat lucrarile desi a avut la dispozitie fondurile necesare de la bugetul de stat. 

Este vorba de o firmă din Bucuresti detinută de Horia Simu cunoscut din afacerile ANRP, afaceri prin care au fost cumpărate drepturi litigioase de la proprietarii care erau îndrepățiți să primească restituiri de la statul român. Procutorii DNA au găsit un prejudiciu de 5 miioane de euro iar Horia Simu era un apropiat al PDL-ului lui Gheorghe Flutur care trebuie să-și asume întârzierile și calitatea proastă a lucrărilor.

În acele vremuri, nu se făcea nimic în România fără un comision de 20% din fiecare lucrare către membrii marcanți ai PDL. A se vedea plasele de bani găsite în birourile Elenei Udrea și cazurile Vasile Blaga, Adriean Videanu și Radu Berceanu. Zona de nord îi era alocată  lui Gheorghe Flutur.

Intrebarea care se pune este, de ce atunci când o expertiză tehnică a identificat cauzele alunecărilor de teren nu au fost luate toate măsurile ca acestea să nu se mai repete. Cine răspunde pentru realizarea unor lucrări, din nou, de calitate proastă?

Recentele informații apărute în spațiul public și dosarul DNA de la Cluj ne arată că în costurile realizării unor astfel de lucrări apar și comisioane către apropiații lui Gheorghe Flutur. Fiind atât de mari în mod evident au afectat calitatea lucrărilor.

Astfel, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a transmis că o alunecare de teren s-a activat pe șoseaua de centură a Sucevei a Sucevei, între km 9+120 – km 9+156, de la Zidul Morții spre Pătrăuți. Urmare a acestui fenomen, taluzul s-a surpat pe o lungime de aproximativ 320 mp, angrenând distrugerea șanțului pavat pe o lungime de 25m și înaintarea spre acostament cu 0,7 m. Ca măsuri de urgență, Secția Drumuri Naționale Suceava a semnalizat zona, urmând ca în perioada următoare să se intervină cu lucrări de îndepărtare a materialului desprins și se vor demara procedurile pentru efectuarea unei expertize tehnice, care va stabili soluția de consolidare a sectorului de drum.

Se impune trimiterea corpului de control al Primului Ministru pentru a verifica calitatea lucrărilor de stabilizare făcute la șoseaua de centură pe acel tronson.

Față de această situație vă adresez următoarea interpelare: 

La ce dată veți trimite corpul de control al Primului Ministru pentru a stabili cauzele noilor alunecări de teren la șoseaua de centură și arătarea vinovaților?”, se arată în textul interpelării.