Deputatul Florin Pușcașu îi solicită premierului României să scoată din „sertarele Camerei Deputaților” legea AUR privind Autostrada 7

Deputatul AUR de Suceava Florin Pușcașu i-a adresat o interpelare premierului Marcel Ciolacu prin intermediul căreia i-a solicitat să se implice personal în  ajustarea proiectului și modificarea soluției tehnice de trecere pe sub „Zidul Mortii”, pe DN 17 la intrarea în Suceava. Totodată, deputatul Florin Pușcașu îi solicită premierului României să scoată din „sertarele Camerei Deputaților” legea AUR privind realizarea Autostrăzii 7.

„Peste 10 persoane au decedat și alte zeci au fost rănite de-a lungul timpului la impactul cu Zidul Mortii, de pe DN 17, o nouă realizare din timpul mandatelor baronului Flutur, realizare care se bate pentru locul 1 cu groapa de gunoi din pasul Mestecăniș, cu podul de la Milisăuți și cu tronsonul de autostrada A7 Pașcani-Siret care există numai pe hârtie creponată, nefiind inclus în PNRR. 

Referitor la Zidul Mortii, a existat și un protest spontan pe un traseu de la ieşirea din Suceava spre Gura Humorului cu oprire la pilonul de pod situat pe DN 17, la intersecţia cu şoseaua de centură a Sucevei, unde a fost amenajat un sens giratoriu denumit Zidul Morții. Participanţii la protest au purtat pancarte pe care scria «Aici se moare» şi candele aprinse pe tot traseul parcurs până la zid, iar acolo au ţinut un moment de reculegere în memoria victimelor care şi-au pierdut viaţa în accidentele rutiere din zonă.

Centura care supratraversează DN17 este susţinută chiar de «insula» giratoriului, nu de pilele unui pasaj, aşa cum ar fi fost normal. S-a executat un cilindru cu diametrul de 80 de metri şi înălţimea de 5 m, cu două segmente de drum care duc drept în zid. Proiectantul a vrut să micşoreze costurile cu structurile de beton şi beneficiarul a aprobat «soluţia», însă economia s-a risipit după ce mai multe victime au fost sacrificate pe acest altar al incompetenţei şi nesiguranţei rutiere. Economiile au fost făcute pentru comisioane de 20% date politicienilor. A se vedea cazul adjunctului lui Gheorghe Flutur de la PNL si Dumitru Buzatu de la PSD.

În altă ordine de idei, întârzierile în realizarea autostrazii A7 vor duce la pierderea banilor prin PNRR alocați realizarii acestei autostrăzi. Ministrul Grindeanu a declarat în data de 12 septembrie 2023 că există contract doar pentru tronsonul Pascani- Buzău, iar pentru tronsonul Pașcani-Siret nu există contract și se încearcă semnarea unui contract, pentru «drumul de mare viteză» Pascani- Siret în cadrul Programului Transport. Iată cum visul sucevenilor de a trece o autostradă prin județul lor s-a transformat în «drum de mare viteză». Înțelegem că până la alegerile din 2024 va fi regim de autostradă, iar după alegeri «o să ne lase să circulăm cu viteză mai mare» pe «drumul de mare viteză» Pascani- Siret.

Clasamentul constructorilor de autostrăzi este dominat în luna august de compania Strabag, cu lucrările la A3 Chețani – Câmpia Turzii. Urmează UMB, cu lucrări  la Autostrada Transilvania (A3) și austriecii de la Porr, cu lucrări la secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). Poziția a patra îi revine tot UMB, pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3). Tot UMB se află și pe poziția a 5-a cu Drumul Expres Brăila – Galați. Pe pozitia a 6-a, urmează tot UMB, cu lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului Nord (A0 Nord). 

Pe autostrada A 7 progresul este sub 2%. În aceste conditii, autostrada A7 nu va fi gata la timp, ceea ce înseamnă că tronsonul Pascani-Siret, (adaugat pe hărți realizate în creion), nefiind în proiectul PNRR (ca să pară că judetul Suceava va avea autostradă).

Domnule Prim-Ministru puneti-vă parlamentarii la treabă, să scoată din sertarele Camerei Deputatilor, L48/2021 privind aprobarea obiectivului de investiții și dezvoltarea infrastructurii rutiere «Autostrada A7- Siret – Suceava – Dolhasca – Paşcani –Bacău- Focșani- Buzău- Ploiești-Bucureşti» inițiativă legislativă a partidului AUR. 

O problemă majoră o constituie faptul că tronsonul Siret – Pascani nu are finantare prin PNRR și din cauza faptului că autoritățile județene aveau alte priorități la acea vreme, iar în școlile din județul Suceava se vorbea și se vorbește despre organizarea de excursii la Bacău sau la Pașcani ca să poată să vadă elevii autostrada A7. 

Fiind un proiect adăugat, tronsonul Siret-Pașcani nu a început și nu va începe prea curând. 

În tot acest context, adoptarea acestei propuneri legislative L48/2021 s-a dovedit o necesitate și singura garantie că atunci când veți pleca din fotoliul de prim- ministru, acest tronson se va mai realiza vreodată. 

AUR are soluțiii pentru infrastructura județului Suceava. Cand va ajunge la guvernare va modifica soluția tehnică pentru Zidul Mortii si va adopta legea A7 cu tronsonul Siret -Pascani ca autostrada și nu ca drum de mare viteză.

Față de această situație solicit să răspundeți la următoarea interpelare: La ce dată va fi modificată soluția tehnică pentru Zidul Morții? La ce dată va fi dat în folosință «drumul de mare viteză» de pe tronsonul Pascani- Siret?”, se arată în textul interpelării.