Deputatul Ioan Balan îi solicită ministrului Sorin Grindeanu desfășurătorul modernizării Magistralei M500 București – Vicșani – Frontieră Ucraina

Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a transmis o întrebare ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, prin intermediul căreia i-a solicitat precizări privind stadiul de realizarea a obiectivului de investiții – modernizarea Magistralei M500 București – Vicșani – Frontieră Ucraina.

Deputatul sucevean a precizat că, prin Hotărârea Guvernului României nr.125 din 15 februarie 2023 privind aprobarea indicatorilor tehnicoeconomici ai obiectivului de investitii „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănesti-Vicșani-Frontieră”, lucrare de utilitate publică de interes național, au fost făcute primele demersuri concrete pentru îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare, pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și, respectiv, la minim 100 km/h pentru trenurile de marfă, precum și pentru creșterea siguranței transportului feroviar.

„Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core, şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina). Pe lângă avantajele aduse transportului de marfă, modernizarea Magistralei M500 ar permite o deplasare rapidă a călătorilor, sub 4 ore de la Suceava la București. În condițiile în care în ultimii trei ani s-a reușit deblocare celor mai important proiecte de infrastructură de transporturi, vă solicit, domnule ministru, următoarele informații:  

  • Care este sursa de finanțare identificată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru acest obiectiv de investiții estimat la o valoare de aproximativ 400 milioane de euro? Mai precis, ce tip de fonduri externe nerambursabile vor fi utilizate, care va fi ponderea acestora, care sunt sumele alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi care sunt sumele alocate din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” S.A.?

  • Vă rog să îmi puneți la dispoziție calendarul cu termenele estimative de realizare a acestui obiectiv de investiții, respectiv: lasarea licitației pentru atribuirea lucrărilor, termenul de execuție, data estimativă de punere în circulație”, i-a transmis deputatul Balan ministrului Grindeanu.