Deputatul Pușcașu atrage atenția că podul de peste Siret, de pe DN29, se află într-o stare avansată de degradare

Deputatul AUR de Suceava Florin Pușcașu i-a transmis o nouă interpelare premierului Marcel Ciolacu, prin intermediul ccăreia i-a solicitat să se implice personal în realizarea unui nou pod peste râul Siret, DN 29 Suceava-Dorohoi.

Parlamentarul sucevean a subliniat că starea avansată de degradare a podului peste Siret de la Zvoriștea, judetul Suceava, situat pe DN 29 A Suceava – Dorohoi, l-a determinat să îi solicite personal premierului să se implice în rezolvarea acestei probleme.  

Florin Pușcașu a precizar că „bucăți din placa de beton a podului se desprind cu mâna. Podul are o vechime de 90 de ani, iar expertiza tehnică arată că trebuie să fie înlocuit. Acest pod reprezintă un real pericol pentru siguranța publică”. 

„Având în vedere gradul ridicat de pericol, au fost impuse anumite măsuri de siguranță: circulația pietonilor este interzisă, a fost introdusă și o restricție de tonaj, iar circulația autovehiculelor nu se realizează concomitent pe ambele benzi iar riscul de prăbușire rămâne semnificativ de mare.

În urma expertizelor realizate, este necesară construirea unui nou pod. Astfel, având în vedere pericolul pe care îl reprezintă acest pod, solicităm să vă implicați personal, domnule Prim-Ministru, în alocarea de fonduri și începerea de urgență a realizării documentației tehnice pentu un nou pod peste râul Siret.

Județul Suceava este un județ abandonat în care liderii PNL si PSD se ceartă între ei, populația este sărăcită, iar Gheorghe Flutur vine în județ doar pentu un selfie cu lucrările publice gestionate la nivel national. Foarte curând, urmează să primească trofeul Pinocchio pentru că minte cetățenii în fiecare zi, ultima dată cu gradul de realizare a axialului Iasi-Suceava care este praf, având porțiuni cu drum de pâmânt unde asfaltul este decapat iar pe un sens sunt mari porțiuni unde se  renunță la zidul de sprijin. Toate aceste lucruri pentru ca asfaltarea să fie terminată până la alegerile din 2024 cu compromisuri majore asupra calității și durabilității lucrărilor. Se forțează constructorul să facă zidul de sprijin pe un sens, după recepția lucrărilor privind asfaltarea, ceea ce înseamnă că peste iarnă se va infiltra apa iar porțiuni întregi de drum vor fi făcute de 2 ori pe banii cetățenilor.

Am formulat interpelarea către dvs întrucât la noi, autoritățile au o problemă cu podurile. Ultima data când s-au ocupat de un pod în județul Suceava a durat mai bine de 10 ani și încă durează, a se vedea podul de la Milisauti.

Față de această situație solicit să  răspundeți la următoarea interpelare: Care este data la care va fi reabilitat și dat în folosință un nou pod peste Siret, pe DN29A Suceava-Dorohoi?”, se arată în textul interpelării.