Deputatul Pușcașu, către premierul Ciucă: „Cât mai întârzie redarea demnității profesiei de dascăl în România?”

Deputatul AUR Suceava Florin Pușcașu i-a adresat o interpelare premierului Nicolae Ciucă prin intermediul căreia îi solicită să acorde 6% din PIB pentru Educație.

Deputatul sucevean a precizat că protestele mai multor categorii sociale arată eșecul actualei guvernări. Suferința copiilor, bătrânilor, părinților cu copii plecați sunt problemele noastre, este suferința care ar trebui sa fie a politicianului român. Oamenii sunt disperați, puterea de cumpărare a scăzut, prețurile sunt uriașe, veniturile sunt tot  mai mici. Profesorii își strigă disperarea în stradă, nefiresc pentru demnitatea unui dascăl. Profesorii la fel ca toți românii au ajuns să muncească doar ca să aibă ce să manânce, doar că profesorii au și ei familii, copii, rate, nevoi de bază dar și intelectuale. 

„Învățământul trebuie să fie prioritar pentru un stat care vegheaza la viitorul națiunii. Dacă vrem un învățământ performant trebuie să redăm demnitatea profesorilor. Profesorii, învățătorii, dascălii trebuie să beneficieze de salarii demne pentru că la temelia viitorului, pe care ni-l dorim bun cu toții, stă cu siguranța o bună educație.  PSD si PNL, acum câteva săptămâni, se întreceau în promisiuni legate de creșterea salariilor de bază în învățământ, era se pare doar o momeala electorală. 

Greva generală anunțată de cadrele didactice este îndreptățită. Ea este o acțiune de protest care vizează până la urmă o finanțare corespunzătoare a sistemului educațional spre a asigura un viitor tinerilor români aici in țară. Lipsa de respect aratată de guvernanți confirmă dezinteresul lor fată de educație și față de angajații sistemului de învățământ.

Proiectul România Educată a eșuat.

Sustinem integral revendicările profesorilor și solicităm redarea demnității de dascăl.

Potrivit legii Educației, articolul 8 face referire la finanțarea Educației: mai exact alocarea a 6% din PIB. Art. 8: “Pentru finanțarea educației naționale se alocă anual din bugetul de stat și din bugetele autorităților publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv. Suplimentar, unitățile și instituțiile de învățământ pot obține și utiliza autonom venituri proprii. Pentru activitatea de cercetare științifică se alocă anual, de la bugetul de stat, minimum 1% din produsul intern brut al anului respectiv”.

Un stat funcțional are nevoie de cetateni educati, activi în toate palierele sociale, nu de oameni rupti de realitate, usor de condus de politrucii vremii.

Învățământul trebuie să fie prioritar pentru un stat care vegheaza la viitorul națiunii.

Considerăm că este necesar să redăm demnitatea dascălilor prin salarizare si stimulente adecvate, oferirea de locuinte, statut, dotari si echipamente, precum si reducerea sarcinilor birocratice pentru a permite dascălilor sa se concentreze pe activitățile didactice. 

Programul de guvernare AUR pentru educație, pe lângă asigurarea finanțării optime, conține:

  1. Corelarea sistemului de învătământ cu piața muncii. Incubatoare de afaceri în școli.
  2. Crearea de noi  licee pedagogice și vocationale, precum și scoli de artă și meserii.
  3. Vom organiza ”Săptămâna Istorică”. Toți elevii trebuie sa găseasca resurse de mândrie natională și să conștientizeze că noi avem specificul nostru, unicitatea noastră în lume, să o putem afirma. Programul se adresează  claselor I-XII, iar în cadrul acestuia vor fi organizate excursii și tabere la obiective istorice, precum și alte activități de cunoastere și întelegere a istorie naționale. programul se va adresa și copiilor români de peste hotare.
  4. Ne propunem să investim masiv în cercetarea istorică, pentru că există foarte multe cetăti dacice descoperite de zeci de ani acoperite cu pământ, necercetate niciodată, din lipsă de fonduri. Alte state fac turism din artefactele lor și din siturile lor arheologice.
  5. Vom reintroduce uniformele scolare, ca element de distinctie, este si un motiv de mândrie că esti la o scoală bună, de asemenea, uniforma asigura un comportament adecvat al elevului în societate și la scoală.

Să fie clar pentru toată lumea: dacă educație nu e, nimic nu e!

Față de această situație solicit să ne răspundeți la următoarea interpelare: Cât mai întârzie redarea demnității profesiei de dascăl în România? La ce dată veți aloca educației 6% din PIB?”, se arată în textul interpelării.