Flutur: „Pe mine mă interesează, ca președinte ales al acestui județ, să grăbesc tronsonul A7 să avem și noi autostradă în județul Suceava cât mai repede”

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a purtat discuții la Ministerul Transporturilor pentru urgentarea procedurilor de realizare a tronsonului A7 Suceava – Siret. Șeful administrației județene a declarat că demararea lucrărilor la autostradă este absolut necesară, având în vedere că Drumul European 85 este foarte aglomerat, mai ales că prin Vama Siret intră zilnic câte 1000 de TIR-uri din Ucraina.

Flutur a făcut miercuri, 9 august, o vizită în teren, mai precis în cartierul Ițcani, unde se execută lucrări de foraj. El a spus că tronsonul Suceava-Siret, care are o lungime de 55,9 de kilometri, trece prin partea de vest a municipiului Suceava și ține loc de șosea de centură și se îndreaptă spre zona Adâncata – Mitocu Dragomirnei, traversează E 85 și apoi merge paralel cu calea ferată spre Dărmănești – Dănila. Apoi urmează spre Grănicești – Calafindești – Bălcăuți și se îndreaptă spre Siret.

„Am câteva informații de ultimă: Luni am fost prezent la Ministerul Transporturilor, la CNAIR, unde am discutat cu cei din conducere despre stadiul acestui studiu care se face pe autostradă. 85% din studiu este făcut. Sunt în jur de 530 de profile de realizat, iar în prezent mai sunt de efectuat 30 – 33 de forări pentru profilul solului. Ce e important de știut e faptul că grăbim și acest tronson. Pe tronsonul Pașcani-Suceava este deja finalizat și așteptăm doar Avizul de Mediu și sper că se va scoate la licitație în acest an, iar pentru tronsonul Suceava-Siret, din cauza presiunii TIR-urilor ucrainene și a miilor de mașini care circulă zilnic pe E 85, am cerut insisten  să grăbească scoaterea la licitație și a acestui tronson, Avem zile cu o mie de TIR-uri în graniță. Drumul E 85 nu arată așa grozav și avem nevoie ca de aer de autostradă”, a declarat președintele CJ Suceava.

Gheorghe Flutur a explicat că  va fi un nod în pădure la Adâncata, ce va face legătura cu Drumul Național, care merge spre Vârful Câmpului – Dorohoi. Totodată, pe porțiunea cuprinsă între Adâncata și Mitocu Dragomirnei autostrada va avea prevăzute parcări de circa 14.000 de mp. Al doilea nod va fi la Ițcani, de unde se va face legătura cu orașul Suceava, cât și cu centura ocolitoare a orașului Suceava și se va face legătura și cu localitățile limitrofe. De altfel, potrivit lui Flutur, în zona Dărmănești va fi amenajată o parcare pe 3,4 hectare cu stații de carburanți, cu unități de alimentație publică.

Șeful administrației județene a mai spus că în zona Milișăuți – Grănicești se va face un drum de legătură de șase kilometri, iar între Grănicești și Calafindești vor fi prevăzute parcări cu suprafață mică, iar înspre Bălcăuți, la Ratoș, va fi realizat încă un nod care va face legătura cu municipiul Rădăuți unde va fi și o stație de întreținere tehnică a autostrăzii, iar la Siret se va face un pod peste râul Siret și înainte cu doi kilometri de PTF Siret va fi amenajat un sens giratoriu și se va intra pe actualul drum spre PTF Siret.

„Așteptăm cu nerăbdare deschiderea investiției. Dincolo de discuțiile politice, de ceea ce se spune în spațiul public, am fost și noi, Consiliul Județean, implicați în proiect. Luni am fost la CNAIR, miercuri suntem pe teren. Dimineață am avut discuții cu proiectanții, am luat legătura cu primăriile de la Bălcăuți, Salcea, Grănicești pentru că e nevoie de identificat proprietarii pentru a putea face despăgubirile. Cine întreabă ce rol are Consiliul Județean aici pe mine mă interesează, ca președinte ales al acestui județ, să grăbesc tronsonul să avem și noi autostradă în județul Suceava cât mai repede. Asta e esența implicării noastre. Săptămâna viitoare va organiza o întâlnire importantă la Suceava pentru a se identifica locurile de unde se va putea lua pământ de împrumut. Doar pe tronsonul Suceava-Siret sunt prevăzute 68 de poduri și viaducte, cel mai mare viaduct fiind la Mitocu Dragomirnei de 700 de metri”, a mai spus Gheorghe Flutur, care a adăugat că „La tronsoanele până la Pașcani documentația a început în 2016, iar construcția abia în 2022, în timp ce la tronsoanele Pașcani – Suceava – Siret documentația a început în 2019 și se termină în 2023, cu doi ani mai puțin pentru că a fost și implicarea Consiliului Județean Suceava. E foarte important pentru noi să avem autostradă și legătura cu Bucureștiul, așa cum ne dorim autostradă și cu vestul României”.