Potrivit unui comunicat al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT), internetul a devenit sursa principală de accesare a informațiilor și de planificare a călătoriilor, ceea ce determină o adaptare majoră a modului în care trebuie promovate destinațiile turistice. Accesarea internetului de pe terminale mobile este un trend în experiența turistică, la fel și comportamentul de cumpărare online a produselor turistice, astfel încât utilizarea instrumentelor de marketing digital reprezintă unul dintre pilonii cei mai importanți în orice strategie de marketing integrat al destinației turistice.
„Atingerea obiectivului strategic de creștere a notorietății destinației turistice România, prin comunicarea elementelor diferențiatoare, pe piețele externe vizate, necesită dezvoltarea unei campanii integrate de marketing și comunicare, incluzând componentele TV şi online, profitând de oportunitățile de pe piețele vizate, astfel încât promovarea să se realizeze într-o manieră sustenabilă, care să ajute la evidențierea valorilor românești. Împreună cu membrii Consiliului de Brand Turistic Național, MAT implementează un plan de marketing adaptat nevoilor actuale de promovare ale României”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului.
În acest sens, Ministerul a lansat două proceduri de prospecție de piață în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziție publică. Prima vizează achiziționarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achiziționarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online în Mare Britanie și Germania.
Portalul online romania.travel va fi realizat cu respectarea principiul KISS (Keep It Straight Simple) și va furniza Ministerului un instrument software funcțional, accesibil și atractiv pentru promovarea digitală a destinației turistice România.
În privința campaniei de promovare integrate TV-online, alegerea celor două piețe, Marea Britanie și Germania, a avut la bază o serie de acte normative, documente strategice ale ministerului, studii, precum și potențialul ridicat atât din punct de vedere economic, cât şi al consumului de publicitate TV-online din rândul piețelor de interes pentru România.
Obiectivele campaniei sunt de a crește nivelul de notorietate a României ca destinație turistică pentru city break, de a impulsiona traficul pe site-ul www.romania.travel, efectuat din țările respective, precum și de a îmbunătăți ranking-ul în căutările pe Google despre România.
Aceste acțiuni, la care se adaugă și campania de promovare a României prin intermediul formatorilor de opinie, fac parte din campania integrată de promovare a destinației turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național.