Vineri, 31 martie, în intervalul orar 9:00 – 13:00, Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava va fi gazda workshop-urilor CRED dedicate educației non-formale și bunelor practici în acest domeniu.
Potrivit prof. Traian-Alin Pușcă, directorul C.C.D. „George Tofan” Suceava, prof. Marcel Colibaba, expert local coordonare formare CRED va prezenta proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție; rezultate atinse până în prezent, cu accent pe produsele relevante, în timp ce prof. Tatiana Vîntur, inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, va prezenta care este rolul educației nonformale în formarea competențelor. Tot prof. Vîntur va modera și Workshop 1: Programe naționale de învățare nonformală – Școala altfel și Săptămâna verde, precum și Workshop 3: Competențe cheie în mediul nonformal, prezentarea aceasta fiind făcută alături de directorii Maria Macarov și Marcel Porof.
De altfel, în program este cuprins și Workshop-ul 2: Metode de învățare nonformală – Teatrul Forum, ce va fi prezentat de către prof. Irina Biciușcă, reprezentant al Organizației „Salvați Copiii”.
Proiectul CRED organizează câte un atelier în fiecare județ din țara noastră și două în municipiul București, fiind așteptată participarea a peste 1.500 de persoane. Durata fiecărui eveniment este de maxim 4 ore.
Atelierele au un format interactiv, continuând astfel conceptul de succes al Atelierelor CRED organizate în anii anteriori. Fiecare persoană prezentă la eveniment contribuie deci la dezbaterea subiectelor abordate, fie în calitate de vorbitor, fie în calitate de participant activ în sesiunile de întrebări și răspunsuri sau în activitățile de grup.
Trebuie spus că la eveniment sunt așteptate cadre didactice din învățământul preuniversitar, care au o experiență relevantă în promovarea programelor de educație non-formală în școli, din palatele și cluburile copiilor, cât și reprezentanți ai societății civile activi în domeniul educației, cum ar fi asociații, fundații, organizații sindicale, asociații ale părinților etc.
Experienţele de învăţare non-formală sunt considerate modalități complementare de formare a competenţelor cheie, iar proiectul CRED are o experiență pozitivă în implementarea acestui tip de activități în școli din medii defavorizate.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED continuă promovarea modelelor de bune practici în educație, prin organizarea unei serii de evenimente dedicate importanței educației non-formale, în contextul unui curriculum centrat pe competențe-cheie.