ASPECTE DE bucovină* PLINĂ DE USCĂTURI
RECIDIVA – clauză de exonerare de orice răspundere precum și de prelungire a contractului de muncă și a derogărilor până la a doua venire a lui Virgil Măgureanu, ca om de cultură, pă pământul României, în scaunul de director al tuturor așezămintelor de cultură, y compris, al celor bukowinene, astăzi și mâine, amin!
https://dragusanul.ro/care-sunt-cele-12-arcane-ceresti/
Ceea ce vedeți deasupra pozei de mai sus, titlul, adecă întrebarea: ”Care sunt cele 12 arcane cerești?” nu necesită, neapărat, un răspuns din partea dvs., veți vedea de ce, tot așa cum lectura răspunsului dat de dumnealui, domnul Gâză, recidivist înrăit în materie de folosire a pretextului cultural ca flegmă și ca muci în fasole, deci cum această lectură este un demers ratat, timp pierdut și asociere în vederea comiterii unei erori tolomacale, cf. principiu îndrăgit de gâzob, acela că „..errare humanum este, perseverare tolomacum…”
Imaginea reprodusă de noi de pe gazeta sa de perete nu este nouă… Este cam a treia, a patra recidivă, cam așa:
….cu același titlu bulversant, inventat de către 1/8doctul consultant artistic cu derogare de la Centrul Cultural ”Bucovina”, a mai apărut, laolaltă cu altele, unele denotă ignoranța sa, altele reaua credință și intenția de a-și însuși imagini care se află sub regimul copy-right-ului, altele sunt, pur și simplu, etalonul standardelor sale extrem de joase, pe care cei care dau bani de la CJ al PDL/PNL și le-au însușit și defilează, senini, cu ele…
Ea a fost publicată, deci, pe 7 septembrie 2021, fiind urmată de considerațiile sale de gâgă cu hemoroizi pe creier, iaca ce ați pierdut, să vă fie rușine, mi-ați luat jucăriile… În treacăt fie spus, dacă primăria nu a câștigat prin transformarea Bucovina Rock Castle în altceva, mai flexibil, ceva ce scoate, într-o măsură semnificativă, șanțul Cetății de Scaun a Sucevei din schema de micțiune anuală, de vomă, de profanare a unui spațiu încărcat de simbolistică culturală și istorică, cu toate productele și umorile unor troglodiți pogo-pogo, adesea drogați și nătângi, deci primăria nici nu a pierdut nimic, că s-a scutit pre sine și pre alții de cheltuieli, marea manifestare de la genunchiul broaștei făcându-se pe banii publici, drenați de către primărie, CJ, Muzeu, în diferite formule care duceau, ca ceasul, spre buzunarul lui Gâză – Drăgușanul și al plodului său, drogangiu neisprăvit…
Prin comparație, renumitul UNTOLD pe care ar încerca să-l imite musca la arat Gâză a băgat în trezoreria municipiului Cluj-Napoca 35 de milioane de euro! Faceți comparație cu promisiunea pe care a făcut-o primarul Lungu înspre teatrul ”Matei Vișniec”, care ar urma să primească o pomană de cca 5 milioane lei, adecă aproape un milion de euro, adecă de 35 de ori mai puțin decât a încasat Clujul dintr-o singură manifestare, UNTOLD, care iscă și acela scandaluri, contestări, însă sotto voce, dacă citești cu atenție ce mai zice Bocul…
Dar să revenim la oile noastre, transformate de către cineva, nu dăm nume, în fonturi!
Gâză a avut întotdeauna o problemă cu un anume Pataky, căruia nu i-a aflat, din varii motive, numele complet, și atunci a improvizat: „...Pataky, mare pictor maghiar”… În realitate, pe zisul pictor îl cheamă László Pataky,(Hungarian, 1857–1912), numele său se mai ortografiază și așa: Laszlo Pataky von Sospatak sau Ladislaus Pataky von Sospatak, sau PATAKY VON SOSPATAK Laszlo, iata cum este consemnat și în abundentele referințe care i-au rămas străine lui Gâză – Drăgușanul, ca multe altele:
„László Pataky (1857–1912) Alternative names Lászlo Pataky von Sospatak; Laszlo Pataky von Sospatak; Pataky László; Ladislav Pataky; László Pataki; László Pataky Description Hungarian painter Date of birth/death 24 December 1857 4 March 1912 Location of birth – Brad, death – Vințu de Jos ”
„László Pataky (24 decembrie 1857, Brád – 4 martie 1912, Alvinc – Vințu de Jos ) a fost un pictor maghiar care s-a specializat în scene de gen rural .
Viață și muncă
A studiat inițial la școala de arte și meserii din Budapesta, apoi după 1880, la Academia de Arte Frumoase din München, cu Karl von Piloty ca instructor principal. Și-a continuat educația la Paris și, din 1883 până în 1889, a călătorit între Paris, Budapesta și München.
În 1888, i s-a acordat o bursă pentru pictura sa „Mesagerul”, care i-a permis să studieze cu Mihály Munkácsy . Pe lângă faptul că a lucrat în atelierul său, l-a ajutat să-și creeze pictura monumentală, „Cucerirea maghiară”, pentru clădirea Parlamentului maghiar. După ce s-a finalizat, s-a întors în provincia sa natală și s-a stabilit la Alvinc (Vințu de Jos,n.n.). ”
Iată și imaginea autentică, așa cum apare în reproduceri oneste, profesioniste, de la mama ei, cum s-ar spune, adică din site-uri precum acesta, pe care vi-l recomandăm și dvs. ca fiind unul de mare calitate… Însă, unde este miere este și muscă, după cum se știe!
https://austria-forum.org/af/Bilder_und_Videos/Kronprinzenwerk
…unde veți găsi toate imaginile furate și maltratate de către Gâză – Drăgușanul din lucrarea monumentală Die österreichisch-ungarische Monarchie in Wort und Bild
Subliniez: absolut toate imaginile !
Iată și secțiunea din care puteți accesa (printr-un simplu click, nu e nevoie să vă intabulați, prin fraudă !)
https://austria-forum.org/af/Bilder_und_Videos/Kronprinzenwerk/23.dt
Imaginea, apoi, din nou, mai comentăm:
…de pe (detaliu mai sus) Illustration aus dem Kronprinzenwerk, Band 23 (deutsch), Seite 429,tradus fără ezitare, corect: DANSUL CALUȘARULUI, și doar atât !
…Semnătura pictorului, dintr-un dicționar specializat:
Toate acestea se găsesc pe internet, abundent, tocmai acolo unde gâza se pretinde expertă, de doi lei, după cum se poate lesne observa, dar în fapt de atâția lei câți îi alocă CJ al PDL/PNL, ca un fel de rentă viageră a ticăloșiei și imposturii, că cum se poate, soro/frate, să-i luăm sugiucul de la gura sa mânjită în kktul delațiunii perpetue, cum să-l trimitem noi la pensie pe savantul Gâză – Drăgușanul, dacă se enervează și, hmm, dă pe goarnă tot ce știe?
Insistăm, veți vedea de ce, și repetăm ce am mai spus: Gâză – Drăgușanul are o dificultate majoră în a pricepe chestii mărunte, de duzină, care sunt accesibile căutătorilor pe internet, de la 5 ani în sus! Pataky („…mare pictor maghiar”, desigur!) i-a mai tras clapa de multe ori, în văzul lumii, plasându-l în posturi și grotești și hilare și, prin el, pre funcționarii de la CJ, via CCB, care îl plătesc pentru toate inepțiile, contravențiile și infracțiunile sale, dovedite cu prisosință chiar aici, la ZDB, îl păstrează pe un loc călduț, cel mai probabil de frică dar și în considerarea unor proiecte imobiliare, de mârlan parvenit, că doar n-o să-l lăsăm pe betul om fără acoperiș la a koișpea sa casă, din județul Cluj!
Iată ce face el, cum îl aduce din condei pe marele pictor maghira Pataky, într-o imagistică de coșmar, prin care dumnealui transformă „Cina cea de taină” în ”Răpirea din serai” –păstrând proporțiile desigur:
Precizare: aceasta este una dintre cele mai importante, strategice, mistificări ale lui Gâză – Drăgușanul, una cu valoare de pupare în kur inițială a dosului gauleiterului Flutur, care, la primul mandat, trebuia îmbunat, după ce îl făcuse, sub domnie Mârzacă, ”nazist”, ”fascist”, alte duioșii în care excelează creierul său mic dar neted…
Aluzia, pentru cine nu știe, este la strămoșii domnului Flutur, care să fi venit și ei, din zona Maieru- Năsăud, pe „șeua” Tihuței… Ca ciocănitoarea Woody o ține Gâză cu „emigranții ardeleni”, de aia am zis, că la alte ediții nu este „pasul Tihuța” (care se scrie cu minusculă, pas, deoarece este substantiv comun, ca și „trecătoare”,„pod” etc…) ci „șeaua”…
Iată adevărul, cu valoare didactică:
Însă Pataky este sadic, el nu este, de-al draculu’ ce este, ca bozgor, nu-i așa, deoarece îl mai faultează la minte pe Gâză, așa:
Kior să fii, prost, năuc, drogat ca Andi, și tot vezi că acolo scrie :„Români din Bucium”! Iată și desenul original, din aceeași sursă austriacă de mai sus:
Am putea să o ținem așa, cu exemple despre raporturile lui Gâză 0 Drăgușanul cu „Pataky, mare pictor maghiar”, ezact până primește dumnealui a treia cizmă în kur, admițând că în acest moment se lucrează la OZU corespunzător și că se vor fi înpotmolit la detalii ale autobiografiei sale de la dosarul de cadre de la cenaclul uzinei Vulcan precum și la școlarizările sale, ca măcăleandru, la cursurile scurte, de perfecționare!
Însă, întrebându-ne, de fapt, vorbind singuri noi, că ce anume îl animă pe Gâză -Drăgușanul să se dea în stambă în halul ăsta, că de ce nu îl trage nimeni de mânecă dintre cei aflați în activul de comandă sau de la secta sa de martor al lui Iwan, putem evoca, totuși câteva ipoteze de lucru, unele surprinzătoare sau aparent…
- că să fie el atât de tehui și de puțintel la minte încât să nu-și dea seama că internetul nu îi este rezervat, nu are un monopol asupra sa…
- că să nu știe el, pur și simplu, că nici Bucium nici Brad, nici Vințu de Jos, nici zona Hațeg, istoricul comitat Hunedoara, nu se află în Bistrița-Năsăud, oricât de fraier l-ar crede el pe Flutur!
- că nu poate citi o iotă în altă limbă, ba nici în limba sa maternă, admițând că mama sa vorbea limba română iar el nu a lipsit chiar la toate orele de cetire!
- că nu recunoaște elementele definitorii ale portului popular năsăudean, prin comparație cu cel din zona Hațeg, tocmai el, care îi mai învață pe bucovineni și etnografie, folclor, port popular, care se dă expert în muzică, în kolomeici, altele…
- că nu este doar un impostor de duzină, 1/8doct, dar și un cacealmist care i-a îmbrobodit pe toți prim-secretarii care au accesat fotoliile de la CJ, de pe unde vor fi fost ei – de la PSD, PD, PDL, PNL..
- că i-a încălțat și pe (am zice, chiar cu prioritate…) diferiții gradați de la pe la unele SRL-uri, GmbH-uri, S.A.-uri, Hub-uri, WC-uri, altele pe care nu le pot evoca deoarece nu cunosc anumite limbi străine, cum ar fi ruteana sau rusa ginecologică&comercială! Aiasta nici n-ar fi de mirare, deoarece aceștia au o vrednică și onestă compatibilitate cu împricinatul, adecă – cum se zice la popor – cum e sacul așa și peticul, tusea și junghiul, căci este foarte ușor să vinzi grădinarului hrean cu titlu de morcovi, mătrăgună cu titlu de soc, dacă grădinarul a lipsit de la lecțiile specifice sau, mai ales, nici nu a trecut pe la școală, considerând-o un moft, ca și Gâză – Drăgușanul, el fiind așa cum considera partidul, adică inimos și bun organizator, rău, mușcând el din dușmanii de dreapta ca un câine turbat, însă bine instruit!
Iată, pentru o deplină edificare, o ilustrare a situației pe hartă, cu minimă aproximare zona în care s-a născut și a creat, de unde și-a luat subiectele, Pataky, mare pictor maghiar, așa:
…În care se pot identifica, fără mare efort, BRAD și BUCIUM, localități cu mocani care mai merg la târg, mai joacă dansul călușarilor…
Un plan mai amplu, pentru filogâziștii incurabili, să le fie de haram:
Apreciați singuri ce traseu ar fi urmat emigranții, călușarii, până la Năsăud, doar… Ce varză este in mintea sa puțină !…
Pataky, mare sau mic sau mijlociu pictor maghiar, este, înainte de toate, un maghiar care a promovat imaginea idilică a patriei sale ungurești, cu scene rurale debordând de optimism, cu unguri fericiți, cuprinși, dedicați plăcerilor rustice de pe la strânsul recoltei încolo… Ici-colo, în picturile sale, apar și exemplare de valahi încrâncenați, ciudați, săraci, mutându-și sărăcia dintr-un loc în altul, donițele, ciuberele…
Iată imagini ale călușarilor din zona Hațeg, Bucium, faceți o comparație cu desenele lui Pataky..
http://hunedoaralibera.ro/muzeul-civilizatiei-dacice-si-romane-fotografie-document/
”RECRUITING”, by Pataky L.
Imagini rustice, cu unguri derulând idile în căruță, părțile fiind, după cum se vede, mulțumite…
În fine, iată elemente de port popular contemporan cu Pataky, din zona buclucașă, buciumani, hațegani, îmbrăcați exact ca în desenele lui Pataky, mare pictor maghiar:
Țara Hațegului, port popular.
Oare toate aceste demersuri care pot să apară ca repetitive, obositoare, au un sens?
Noi credem că da, ele se adresează, în primul rând, cititorului inteligent al ZDB, pe care îl îndemnăm să fie circumspect și să nu ia de bune ieșirile în decor, de-a curmezișul, ale unui „consultant artistic” quasianalfabet funcțional, care se consideră deținător al unei rente viagere, aparent pentru activități culturale, în realitate, pentru prestația sa de măcăleandru și de iudă a diferitelor formule de stat, de la cel „odios” până la cel „de drept”, mai exact de dreptul stângii…
Apoi, se mai adresează și domnului BARBĂ, un fel de paratrăsnet al domnului Flutur, astfel:
1. Domnu’ Barbă, nu vă temeți exagerat, poate ați observat, poate ați și lucrat la asta, adică ați văzut că nu se întâmplă nimic rău, nu se dărâmă lumea dacă CCB sau consultanța artistică nu se mai bazează, exclusiv, pe prestația unui impostor 1/8 doct (de la sfertodoct în jos nu știu cum să zic !…), manifestări precum cele de la Putna, chiar de la Cetate, au produs efecte pozitive blocate ani de zile de către un veninos exemplar de ratat cultural, (”…uitat de ai săi, uitându-i pre dânșii…” , cum zice Horațiu…) înțepenit în proiectul său sărac, bazat exclusiv pe clinchetul de arginți… Nu mai fiți așa milos, că doar nu sunteți maica Smara… Iaca, mai jos, în repetare, care mater studiorum est, capodopera de gen a domnului Gâză – Drăgușanul, una care ar putea să figureze într-un dicționar al imbecilității cu derogare:
Observați, domnule Barbă, că domnul consultant artistic cu derogare al CJ al PNL, singur, ne-lucrat pe la spate nice de către -uriști, nice de către vreo specie de LGBT&Q-iști, a pus pe aceeași pagină, una sub alta, aceeași imagine, cu două titluri diferite, atribuită unor pictori diferiți… Observați cât de bine se vede semnătura autorului, în colțul din dreapta-jos!
Deci, acesta este omul pe care îl plătiți cu bani groși, în diferite maniere, de la salariu la plăți pentru plagiate, furăciuni, impostură, dobitocie – ca în cazul de față care este, de-acuma, un brand extins și asupra – scuzați – dvs…
2. Stimați domni de la organe, vericine veți fi fiind dvs. – nu se poate ca dvs., cu vigilența pentru care sunteți plătiți lunar, să nu fi observat că domnul Gâză – Drăgușanul și-a epuizat mesageria, erau aspecte de volum care suplineau absența calității… Lumea s-a schimbat, toată știința sa de carte mimată și bazată pe greblarea neselectivă a internetului mai mult vă dăunează imagistic, a te afișa cu el este ca și cum ai combate analfabetismul funcțional folosind ca imagine anumite podoabe ale lumii vii – Bianca Drăgușanu la fete mari și Gigi Becalli la Academie, în considerarea unor scopuri specifice, desigur…
3. Nu pot face apeluri utile și în alte limbi de importanță regională – ruteana sau maghiara, de exemplu, deoarece nu le cunosc… Însă GmbH-urile lor, nu le port de grijă, sunt adesea mai sprintene la minte ca ale noastre și vor băga de seamă, să zicem, că nu poți trata o mârțoagă de cal ca pe o vacă de lapte, să-i ceri, adică, să dea lapte, brânză, unt…
4. Cu ce anume se ocupă un om fără nici o meserie obținută în urma unei școlarizări dovedite cu acte pe postul alocat prin derogare de studii (consultant artistic!) care este valoarea consultărilor sale când el însuși are nevoie de o consultare, nu neapărat artistică?
Exemplele sunt cu sutele, cele de inadecvare, de confuzie, impostură, incultură dar și altele de fărădelege, de dispreț față de cei cărora, în principiu, li s-ar adresa enormitățile sale!
MEMORIU JUSTIFICATIV al unui consultant artistic cu rentă viageră, către domnul Barbă of C.J.
Strict desuet de importanță deocheată, nr. 0 (zero) tăiat_în_patru, exemplar abulic
Plăcându-i mult, o muscă de kkt străină
De stup, cu derogare, a ajuns albină:
Că bună-i mierea, soro, de la urdiniș
Să fiu și eu, colea, un bărzăune sub acoperiș!
Să-mi dați și mie-un stup în concesiune
La pensie, ca specialist în delațiune
Câți prisăcari din ăștia eu i-am rezolvat
Câți legionari, câți popi în gât am dat,
N-aveți voi păr pe cap, în nas și în urechi
Pre câți i-am potcovit eu, pe stil vechi
Ba și pe nou, de aia am fost recompensat
Dar au rămas hectare bune de mâncat kkt!
De aia, nu mă deturnați voi lesne de pe șină,
Vă stau pe cap până la ultima bășină!
*bucovină – bucovínă f., pl. e (vsl. bukovina). Doc. făget. sursa: Scriban (1939)
Fiți cu ochii pe Noi, pentru că noi vi-i deschidem! ZDB Like AICI!
Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu!
”unii citesc și adorm,
alții citesc și se trezesc…”
Spargem tiparele presei sucevene! Râdem, cântăm și, în același timp, descoperim infractori!
Redacția ZDB: Mugur Ciumică