Sărăcia, principala cauză a abandonului şcolar. Trei din 100 de adolescenţi nu termină opt clase, trei din zece nu ajung la liceu

Preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Cristina Chiriac, consideră că principala cauză a abandonului şcolar o reprezintă sărăcia, precizând că 41,5% dintre copiii din România se află în risc de sărăcie. Ea a mai precizat că trei din 100 de adolescenţi nu termină opt clase, iar trei din zece adolescenţi nu ajung la liceu.

Principala cauză a abandonului şcolar o reprezintă sărăcia. 41,5% dintre copiii care locuiesc în România se află în risc de sărăcie. Trei din 100 de adolescenţi nu termină opt clase, trei din zece adolescenţi nu ajung la liceu, unul din zece adolescenţi nu termină liceul. Avem o normă pentru un consilier la 100 elevi”, a declarat Cristina Chiriac, joi, la Prima News.

Ea a precizat că doar prin investiţii economice şi ridicarea nivelului de trai poate fi eradicat abandonul şcolar.

Senzaţia pe care am avut-o aseară când am venit la Vaslui (n.r. unde participă la o dezbatere pe tema abandonului şcolar) şi am văzut nivelul de trai am fost nu mă mai întorc niciodată aici. Astăzi, după o noapte petrecută în frig, vă spun că, da, trebuie să ne întoarcem de fiecare dată cu atât mai intens în localităţile şi în judeţele unde nivelul de sărăcie este mare pentru că doar prin investiţii economice şi ridicarea nivelului de trai o să reuşim să eradicăm cât de cât abandonul şcolar. Există o relaţie extrem de importantă şi de fragilă între mediul de afaceri, cât de bine ponderat este el şi nivel calitatea traiului. Mă uitam pe judeţul Vaslui aseară şi am văzut că sunt doar 2.800 de societăţi comerciale la nivelul unui judeţ. Extrem, extrem de puţin. Aşa se face că vorbim de migraţie, aşa se face că vorbim de abandon şcolar şi toate aceste lucruri pe care noi le-am descoperit: mame minore, consum de substanţe interzise, deraieri de la comportament”, a explicat preşedintele CONAF, citat de news.ro.

Cristina Chiriac a precizat că structura anului şcolar trebuie decisă de specialişti.
“Structura anului şcolar trebuie decisă eminamente de specialiştii în educaţie. Noi ce putem face este să dăm o mână de ajutor şi să conlucrăm cu specialişti în educaţie, lucru pe care l-am făcut deja”, a explicat Cristina Chiriac, potrivit psnews.ro.