Terminalul II al Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava a fost inaugurat luni, 31 iulie, în prezența autorităților locale și județene. Investiția, care se ridică la 4 milioane de euro, a fost realizată cu bani de la bugetul Consiliului Județean Suceava.
La inaugurarea noii clădiri au luat parte președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, prefectul Alexandru Moldovan, vicepreședinții CJ Niculai Barbă și Vasile Tofan, directorul Aeroportului, Ioan Măriuța, deputații PNL de Suceava Angelica Fădor, Ioan Balan și Bogdan Gheorghiu, consilieri județeni și primari din zonă.
„Am urmărit să creăm un confort pentru pasageri. Ajungem la o capacitate de procesare de circa 1,5 milioane de pasageri. Aș vrea să vedeți un pic evoluția lucrurilor la Aeroportul «Ștefan cel Mare» din Suceava. În urmă cu 7 ani, în 2016, de aici zburau circa 47.000 de pasageri pe an. Astăzi, avem 500.000 de pasageri la șapte luni. Estimăm să ne ducem undeva la 850.000. Anul trecut am avut 764.000 de pasageri. Până acum, 18% sunt pasageri ucraineni”, a dspus președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.
Șeful administrației județene a explicat că prin darea în funcțiune a Terminalului 2 este rezolvată în totalitate problema plecărilor externe.
„Avem o plecare internă în terminalul unu și o plecare externă în acest terminal nou. Este rezolvată problema sosirilor, unde se pot procesa circa 200, din câte știu, de pasageri pe oră. Capacitatea e rezolvată, problema bagajelor s-a rezolvat – pentru că au fost niște lucruri la care, trebuie să recunoaștem, n-am mers foarte bine, pentru că numărul de pasageri a crescut, iar capacitatea la Suceava nu a fost pe măsura ritmului de creștere a numărului de pasageri. Rezolvăm și problema plecărilor interne prin acea extindere de pasageri pe curse interne, peste 160 mp, este o construcție nouă și acolo sunt condiții civilizate. De astăzi am dat ordin de demolare a unei clădiri, unde va fi construit terminalul trei, care va avea ieșiri direct spre mașini, la parcare. Nu pot să nu amintesc că am avut o sincopă, după ce s-a reziliat cu prima firmă contractul. A fost o procedură anul trecut care ne-a prelungit toată așteptarea. N-a fost ușor să lucrăm în containere, dar a fost o situație care n-a venit din cauza noastră. În sfârșit, e rezolvată și de aici mă văd obligat să încep o ofensivă pentru a găsi noi clienți, operatori pentru Suceava. Vă aduc aminte că noi avem în momentul de față șapte țări cu destinații pe toată perioada anului – 11 destinații – și mai avem patru țări cu patru destinații pe sezonul de vară. Deci 15 destinații în 11 țări, plus cursa internă”, a adăugat președintele CJ Suceava.
Și pentru ca activitatea de pe aeroport să se desfășoare în condiții optime, Gheorghe Flutur a cerut Ministerului de Interne să mai aloce 20 de posturi de polițiști de frontieră, fiind convins că „o să găsească soluții domnul ministru Predoiu”.
Referitor la parcarea Aeroportului, șeful administrației județene a precizat că a fost închiriată o suprafață de 3.000 de metri pătrați de teren de la Parcul Industrial „Bucovina”, dublându-se astfel numărul de locuri de parcare. Pe de altă parte, în ceea ce privește problemele legate de sistemul de ghidare ILS a avioanelor pe timp de ceață, Flutur a explicat că ROMATSA face noi măsurători și există promisiunea ca sistemul actual de la Suceava să fie înlocuit cu unul mai performant.
„Acum se fac niște măsurători. Ei au avut studiu pregătit pentru 2025. Eu n-am putut să fiu de acord cu asta. Zilele trecute m-au sunat și au trimis deja un specialist pentru noi măsurători. Eu sper ca până la sfârșitul acestui an să avem această nouă dotare”, a conchis președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.