Începând cu data de 31.03.2024, ora 00:00, polițiștii suceveni operaționalizează și implementează noul sistem de verificare și legitimare, cu utilizarea unei aplicații informatice care oferă beneficii tehnologice și operative atât în activitatea profesională zilnică a polițiștilor cât și pentru principalul beneficiar – cetățeanul.
În contextul aderării României la spațiul Schengen pe căile de circulație aeriene și având în vedere și provocările și necesitățile permanente în context securitar, a fost operaționalizat un nou sistem de verificare a vehiculelor și legitimare a persoanelor.
Începând de duminică, 31 martie, verificarea se face imediat, cu ajutorul dispozitivelor mobile și aplicației informatice de mare acuratețe EDAC.
Peste 200 de dispozitive mobile sunt de astăzi în utilizarea polițiștilor suceveni de ordine publică și peste 100 de tablete sunt în dotarea polițiștilor rutieri suceveni.
Interacțiunea cu cetățeanul este mult mai simplă, mai civilizată și mai eficientă.
Aplicația informatică instalată pe dispozitivele speciale și securizate ale poliției oferă prin simpla scanare a documentului de identitate toate datele necesare legitimării și interpelării persoanei.
Interconectarea automată cu bazele de date, oferă instantaneu elementele necesare activității de legitimare și dispunerii măsurilor procedurale în funcție de rezultatele evidențiate.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală de către polițist a datelor de identitate. Aplicația și polițistul pot astfel salva vieți, identifica la timp persoane semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite, în situații diverse de risc victimal sau infracțional.
Atenție! Dispozitivele mobile sunt gestionate la nivelul MAI și sunt operaționalizate strict pentru efectuarea procedurilor de legitimare și verificare. Acestea sunt utilizate în scop strict profesional și sunt în dotarea de serviciu a polițiștilor, fiind operaționalizate doar cu utilizarea aplicației oficiale EDAC, având limitări tehnice de a fi utilizate în alte scopuri.
Astfel, toate datele obținute prin activitățile procedurale sunt gestionate în mod strict legislativ și oficial, cu respectarea tuturor procedurilor și a legislației în vigoare în materie de asigurare a ordinii și liniștii publice și siguranței cetățenilor.
Începând de astăzi, polițiștii suceveni intră într-o nouă eră, una modernă, eficientă și adaptată rigorilor sociale și tehnologice actuale.
Doar în primele ore ale zilei de 31.03.2024, la nivelul județului Suceava, aplicația informatică și sistemele tehnologice au fost utilizate de către polițiștii suceveni pentru legitimarea a peste 800 de persoane și pentru verificarea a cca. 500 de vehicule.
Mulțumită tehnologiei și aplicației electronice, orice legitimare este automat raportată la coordonate de timp și spațiu, oferind echidistanță și eficiență și generând un grad crescut de încredere a cetățeanului în activitatea Poliției Române.