Un tânăr din Câmpulung Moldovenesc este șeful motoarelor pentru BMW Seria 5. Claudius a fost atât de bun la facultate, încât, la scurt timp după absolvire, a ajuns să lucreze la BMW

Constructorul bavarez a prezentat pe 7 februarie 2024 noul BMW Seria 5 Touring și, astfel, am aflat că un român din Câmpulung Moldovenesc a ajuns, la 34 de ani, șeful motoarelor pentru BMW Seria 5 – G60. Vorbește limba română perfect, deși trăiește în Germania de la 7 ani.

Project Manager Powertrain pentru noul BMW Seria 5 este Claudius Bogusch. Adică, este omul care a supervizat dezvoltarea tuturor motoarelelor, fie ele pe benzină, motorină sau electrice, și transmisiilor pentru noul flagship de business și pentru familii, de clasă medie superioară, al bavarezilor. 

Și, cu plăcută surprindere, am aflat, în cadrul videoconferinței de prezentare a noului BMW Seria 5 Touring, că vorbește perfect limba română, numele său nedând niciun indiciu clar în acest sens.

De ce vorbește perfect limba română, fără pic de accent, Project Manager-ul Powertrain pentru noul BMW Seria 5? Ne-a spus chiar el în cadrul videoconferinței de prezentare a noului BMW Seria 5 Touring la care Newsweek România a participat. 

Claudius Bogusch s-a născut în 1985 la Câmpulung Moldovenesc, dar nu a stat în România decât până la vârsta de 7 ani. Mama sa, având origini germane, a decis ca familia să se mute în Germania în 1991-1992. Și s-au stabilit în estul Germaniei, la Plauen, în Saxonia, în apropiere de granița cu Cehia și Polonia. 

Apoi, după ce a terminat școala, povestea românului din Câmpulung Moldovenesc ajuns la 34 de ani șeful motoarelor pentru BMW Seria 5 este cât se poate de interesantă. 

De la student la politehnică în Munchen și steward la Campionatul Mondial de Fotbal din 2006, la „o mașină fără motor V8 și 500 de cai nu are sens” pentru un pasionat

Începând din 2004, Claudius Bogusch a urmat cursurile Universității politehnice din München – secția Construcții de mașini. Și, cum sediul central al BMW este în Munchen, multe ore de practică le-a petrecut în laboratoarele bavarezilor. De modelele BMW s-a îndrăgostit treptat, văzându-le permanent, la tot pasul, pe străzile capitalei Bavariei. 

„În 2006, eram steward la Campionatul Mondial de Fotbal”, dezvăluie Claudius.

La facultate a fost atât de bun, încât, la scurt timp după absolvire, în 2009, Claudius Bogush a ajuns să lucreze la BMW. 

„Primul motor la care am lucrat a fost cel de 1.6 litri, pe benzină, dezvoltat de BMW pentru MINI (Citroen DS3, Peugeot 208, etc., n. red.), în colaborare cu PSA (…) Imi aduc aminte că lucram foarte greu cu francezii de la Peugeot. Veneau cu fel de fel de pretenții. Uneori, e dificil să mulțumești pe toată lumea”, a povestit Claudius Bogusch, pentru Newsweek România. 

Apreciat, apoi, Claudius Bogusch a fost avansat să lucreze la motoarele de top BMW, cu 8 și 12 cilindri în „V” (motoarele V12 BMW echipează și modele Rolls Royce), proiecte de care s-a ocupat până în 2015, când a fost trimis în China să dezvolte producția locală de motoare BMW.

„Cel puțin 40% din piese trebuie făcute în China, pentru a primi licența”, a punctat Claudius.

Deși acum lucrează și la electrificarea modelelor BMW, Claudius Bogusch recunoaște că „o mașină fără motor V8 și 500 de cai nu are sens pentru un petrolhead”. Dar spune și că modelele electrice BMW de pe performanță sunt setate special să dea anumite senzații care trezesc adrenalina pasionaților. 

Claudius Bogusch a ajuns șeful motoarelor pentru noul BMW Seria 5 (sedan-ul lansat în 2023 și break-ul prezentat acum) în 2019, la 34 de ani. Toate sunt electrificate.

„Avem 3 trepte de electrificare: mild-hybrid pe 48V, cu motor electric de 13 kW ascuns în cutia de viteze și o baterie mică în portbagaj, plug-in hybrid, cu motor electric de 145 kW și un nou concept cu două baterii montate astfel încât mașina să fie cât mai echilibrată și să ofere un volum al porbagajului identic cu cel al versiunii diesel, de exemplu (vechiul Seria 5 plug-in hybrid avea portbagajul cu peste 100 de litri mai mic, n. red.), și 100% electrice”, a explicat Claudius. 

„Motoarele termice BMW au ajuns la maximum de performanță posibil astăzi, în materie de ungere și termodinamică. Există un echilibru între performanțe și emisii (…) Se mai poate lucra, se mai pot îmbunătății emisiile, dar problema e că costă foarte mult, dacă vrei să menții și puterea”, a mai explicat Claudius Bogusch. 

De asemenea, românul din Câmpulung Moldovenesc ajuns la 34 de ani șeful motoarelor pentru BMW Seria 5 a dezvăluit pentru Newsweek România că, mult timp, mașina lui de serviciu a fost un BMW 530d, diesel. Iar acum conduce noul BMW Seria 5, tot diesel. Dar cu motorul mai mic, de 2.0 litri.

„Nu mi-am imaginat că pot face atâta economie la carburant”, a mărturisit Claudius, potrivit newsweek.ro.