AUTOSTRĂZILE MOLDOVEI, TOATE, TOATE, NU AU NICI STUDII DE FEZABILITATE…
A8? A7?
MAI DIN DRULĂ, FRATE !
Pe site-ul CNAIR :
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractele-pentru-elaborarea-studiilor#/0
7.09.2020, la un an…
S-a făcut un an de la celebra imagine a domnului Flutur Gheorghe, prim-secretar de lopată și țurcană (aici este o subtilă trimitere a ZDB la profilul extins al lopătarului&scriitorului cu oi pe dealuri, ca metodă de a pune Bukowina pe hartă…), cea în care, la sfârșitul unei întâlniri cu reprezentanții CNAIR, ademeniți sau nu într-un palat local, mlăștinos, cu elemente false de decor insidios și parșiv, CNAIR a dat un comunicat (reprodus integral, din rațiuni didactice și pedagogice în prezenta…) în care se vorbește despre Albă ca Zăpada și nu mult, adecă imediat ce ăia și-au luat catrafusele, toacele, stilourile, leptoapele, țoapele, țopii și s-au perdut în decorul butaforic bukowinean, deci, nu mult și gaspadin Ghiorghi Fluturovici Lopatenko (nume conspirativ obținut greu, cu mare cheltuială, de la o pasăre bulbacă…) a ieșit în decorul pregătit minuțios ca pentru Scufița Roșie, cel care se vede în poze în spatele actorilor de la CNAIR și care nu poate fi negat, și s-a pozat cu o botniță pe care scria, mare, ca pentru proști, A7, lângă o hartă special dichisită ca să fie de mărimea potrivită pentru a cuprinde mesajul&mesagerul: autostradă și mai multe nu, asta am semnat, nu ce citiți voi prin comunicate ale CNAIR !
Episod antologic, rar, chiar la noi, în raionul/raiaua Bukowina a gauleiterului Ghiorghi, unde mistificațiunile au devenit un sport regional autonom, ca urmare a contribuției încă nedecorate și nebăgate în seamă de către procorori a unui consultant artistic cu două derogări ungurești, cât să pară băiatul, pe hârtie, mai deștept decât șefii săi mai mari în grad precum și decât el însuși !
Între timp, minciuna s-a prescris, poza a rămas, A7 era pe când nu s-a văzut, azi o vedem și mai mult nu e, Drulă pleacă cu tot cu perfizii neomarxiști, alte studii de fezabilitate, alte imprecații (blesteme, adică…) alte jurăminte fioroase, însă detaliul cel mai descurajant, lugubru, am zice, este acela că A8, autostrada care ar trebuie să facă legătura între Tg. Mureș și Iași, deci între Transilvania și săraca Moldova, rămâne, din nou, doar un plan pentru fraieri, ezact ca și cealaltă, Comarnic-Brașov, încă nu avem aprobări și, cel mai probabil, nici nu le vom avea vreodată, până nu li se împlinește, unora, planul…
Care plan?
Planul despre care toți koioșii, de la toate partidele de SRL, GmbH, altele, îl știu ca pe apă, dar se prefac că nu știu, ei se jură că nu fură, au și păpat rața din gură, se prefac că se înjură, la alegeri, la cotitură, n-au nici lege, nici măsură, că de la o fântână au izvorât și cură !
Deci, crezi dumneata, iubite cetitorule, că când vin ei noaptea, ca hoții, acasă, la neveste, la pupeze, la gheișe, cadâne, odalisce, kurve, kurvari, LGBT&Q-iști, când unii, precum Lajos Orban, DrunK_âtzu, Ponta, Dâncu, Helvig, Predoiu (ediția Silviu of Avraam…), Flutur, Stan, Mârza, and ceilalți, deci când își scot ei, trudiți în trădare, cizmele cazone cu care le este încălțat sufletul lor de slugi ticăloase (rețineți nuanța pafletardă, precizare pentru cei cu un IQ economicos, din lista de mai sus, nu intrăm în amănunte!) credeți că ei nu știu cum e cu autostrăzile, QUI PRODEST, adictilea cui folosește asta, de ce nu trebuie legată Transilvania de Moldova și de Muntenia, de ce lălăie, flutură, bălăngăne orice tentativă de a trece de faza studiilor de fezabilitate?
De ce trebuie create și accentuate liniile de fractură ale neamului românesc pe crestele Carpaților, de ce ar prefera Ion și Gheorghe de la Cluj ori de la Baia Mare, să se ducă la Budapesta ori la Viena, ca să-și cumpere coasă și cute?
Că ce gust și miros au aurul din Apuseni, gazul din Mediaș, pentru sași, unguri, pentru celălalt Orban, că de ce Transilvania pare, de pe-acuma un fel de condominium* în care Unio Trium Nationum* se îmbujorează la față și produce efecte subtile, pe o discretă muzică de csárdás?
Dar pe ce drumuri au voie să umble büdös oláh, pe drumurile pentru vite, desigur, dar în ce direcție, care Orban, care Werner, care dintre ei este competent să stabilească asta, nu cumva au și facut-o? Dar ce jucării ne lasă, izmenele populare, curaua, casca, basca, jderii lui Flutur fac parte din aranjamentul pentru sedarea acestor pastorum romanorum, ciobani ai romanilor, mioritici, care vorbesc/scriu cu oaia, avem voie, în tinda UE, la mai mult decât pășunismul și sămănătorismul lui Gheorghe?
Cine ar trebui să răspundă la astea a clasificat și întrebările și răspunsurile, ele ajung pe masa tomnai („tomnai”, cum spunea un alt savant, din Scornicești…) celor de mai sus, ei știu și întrebările și răspunsurile cu trei de zero, noi o să le aflăm peste 50-100 de ani de la vreun mic robot, numit Kristoiu-XXII…
Nu vă pierdeți cu firea, the show must go on !
Câteva clipe mai târziu, regie adecvată, deliberată, iaca:
Atenție la imagine dar și la textul de pe site-ul CNAIR:
Deci, ei semnează ca mai jos, de drum expres, toate ale acestuia, iar Flutur se trage în poză, în același loc, în același decor cu banner-ul de „autostradă” și cu mască (botniță) pe care scrie fără echivoc, A7, frate!
„…Luni, 07.09.2020, CNAIR a semnat contractele de servicii „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres PAȘCANI– SUCEAVA” și „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres SUCEAVA – SIRET”…
Operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION SRL – EGIS ROMANIA S.A – EGIS INTERNATIONAL SAS.
Drum Expres PAȘCANI– SUCEAVA
Valoarea contractului este de 11.721.430,96 Lei fără TVA.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 24 luni.
Lungimea estimată a traseului este de 61 km.
Drum Expres SUCEAVA – SIRET
Valoarea contractului este de 10.092.839,13 lei fără TVA.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 24 luni.
Lungimea estimată a traseului este de 41 km.
Ambele proiecte sunt prevăzute în Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) și este inclus în Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.”
Însă lucrurile și lucrările diavolului nu stau pe loc!
Iată și rectificativul din ziare, după ce zglobiul HOTNEWS a obținut clarificări, 30 august 2021:
„..Pe cele două tronsoane, Pașcani – Suceava (circa 62 km) și Suceava – Siret (circa 57 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION – EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022…”
„Ca urmare a finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, respectiv a Studiului de trafic preliminar, a rezultat necesitatea realizării acestui proiect la profil de autostradă pe sectorul de drum cuprins între Pașcani, Suceava și intersecția cu DN 2H și la profil de drum expres pentru sectorul cuprins între intersecția cu DN 2H și punctul de trecere al frontierei (n.r. Siret)„, a transmit CNAIR la solicitarea HotNews.ro….”
Aproape un fifty-fifty, am comenta noi, ca să fie și pe-a domnului Flutur, să nu-i strice fotografia cu A7 pe botniță…
De bază, de aici:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25005100-autostrada-moldovei-a7-traseu-pascani-suceava-siret-drum-expres-harta-interactiva-noduri-rutiere-drum-legatura-modificari.htm
Până la urmă ce a fost? Dumnezeu cu mila, sunt numai vorbe, Flutur s-a pozat cu botnița pe figură, pe care a scris semnul victoriei sale, la câteva secunde după ce a semnat ceva, din care nu rezulta că este autostradă!
Însă pe site apar semnele regiei pregătite pentru secunda doi, cea în care imaginile, inclusiv cele de detaliu, din spatele protagoniștilor care semnează/pun la cale ceva relevat în textul comunicat pe același site, sub poze, sensibil diferit, alunecos însă, deoarece, nu-i așa, nu numai guvernul este „al meu” ci și CNAIR-ul și toate cele…
Ar trebui să ne așteptăm la alt rând de poze, la altă botniță, cu indicii procentuale (de exemplu: autostradă – cca 50%, drum expres – cca 45%, nu știu/nu cunosc – 5%…)
Însă această semi-victorie în vorbe l-a scăpat din frâu pe focosul prim-secretar care, în perspectiva obținerii, pe termen scurt, a unui nou post important în ierarhia partidului, ramura kâțistă, își face numărul: „..a salutat”, „…a semnat”, „…a cerut”, apoi iarăși „.. a pus Bucovina pe hartă”, „… a subliniat” !
De ce în vorbe, doar?
Din păcate, pentru că se vede, iarăși, cu ochiul liber, cum o să stăm să privim la tv, la dezbaterile sterile precum că care-i mai frumos din șopru, Lajos Orban sau Drun_Kâțu, cum o vor lua, oricare dintre ei, de la capăt, stuchind și făcând kk mare, cât mâneca la cojoc, pe proiectele de autostrăzi/drumuri exprese din Moldova, să înceapă iar sezonul studiilor de fezabilitate, de cărare cu profil de uliță, ministrul-fost Drulă se va dovedi doar că nu întâmplător rimează cu ceva ce nu putem numi pe dea dreptul…*ulă, adecă ce ne rămâne nouă, de obicei…
Căci în focul luptei s-a trecut cu vederea – nu A7, ci A8, adecă proba verității, autostrada care ar fi trebuit să lege Transilvania de săraca Moldova, ca un cordon ombilical, să confere o coerență identitară, de stat modern, deci studiul de fezabilitate, mă-nțelegi, nu corespunde exigențelor, practic, mai stăm, așteptăm să pună cineva pe harta și această zonă vitală, de contact între Transilvania și Moldova, cu niscaiva hore moldovenești cu strigături, să iște națiunea și acolo un Flutur al lor, care să-i mai țină de vorbă cu hore și chiuituri, cum e la noi, la Bukowina – mai o horă, mai un bal, mai un festival al poalelor în brâu, o mișcare a sans quillotes* & of the jeans rupți în kur, o altă mișcare, măcar, a consultanților cu derogări ungurești, fără detalii tehnice, ca să pacea de la București, episod avortat apoi lămurit de altă loază, ”jurist”…
A8? A7?
Mai din drulă, moldovene, fire-ai tu pus pe hartă, sau nu!
Numa’ ni:
„Stadiul contractului de servicii “Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț”
31 Aug 2021
Prestatorul a înaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv data de 09.08.2021.
În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanțare specifice accesării finanțării din Fonduri Europene Nerambursabile. CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând și elaborând observații/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021.
Pentru zona montană este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluțiilor tehnice propuse, cât și o reanalizare a soluțiilor prezentate în cadrul documentației transmise.
Astăzi, 31.08.2021, la sediul CNAIR, a avut loc ședința săptămânală de progres pentru proiectele de investiții derulate în regiunea Moldova, în cadrul căreia, pentru obiectivul Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, reprezentanții Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentației transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanțarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol.
Având în vedere propunerea finanțării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărțirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare și execuție.
Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obținere a Acordului de mediu pentru secțiunile propuse a fi finanțate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022…”
ZICERI DE ULIȚĂ, CA CUM AR FI AUTOSTRADĂ !
Herr GHIORGHI FLUTUROVICI LOPATENKO und die karte von quasi-autobahn A7,5 – rumänisch model und tzeppen.
”Cu aceeași ulicioară
Veșnic vrei să ne prostești
Autostradă, ca să pară,
Colea, în poză, o lărgești…”
BALADA UNUI CREIER MIC III
”Pe șosea, la Negostina,
Merge Gheorghe cu mașina
Și clocește o șaradă
Ca s-o facă autostradă…
Iar o buhă și vreo doi
Consultanți de pe la noi
Îi soptesc, toți, la ureche
Un proiect fără pereche:
Ghiță, chiar de-ar fi cărare
Potecă de preumblare,
Important e să se creadă
Că-i profil de-autostradă
Că mulți văd, chiar și cu lupa,
Important e cum pui kliupa*
Unde-i huzărul* mai gros
Și se vede și-un folos!
Latre câinii, ZDB să scrie,
Sta-le-ar în nas și pe hârtie
Și-n tot haloimăsul acesta virtual
Din kliupa faci, din măgar, cal !
Din drum expres tu faci autostradă
C-așa-i realitatea, cine vrea s-o vadă,
Ca poza ta, cu mască anti-*ue
Autostradă vreți? Azi o vedeți și nu e !
Nu ai greșit tu la măsurătoare:
Este autostradă, dar cu derogare*!”
*kliupa:
„…Die Kluppe ist ein in der Forstwirtschaft gebräuchliches Messinstrument, das überwiegend bei der Ermittlung des Durchmessers von Rundholz Verwendung findet…”
(…este un instrument de măsurare obișnuit în silvicultură care este utilizat în principal pentru a determina diametrul lemnului rotund.)
*huzăr – húzăr (húzări), s.m. – (Bucov.) Partea de jos a trunchiului unui copac, ciot. Rut. huzer (DAR).
(Dicţionarul etimologic român)
(cf. imagine)
*sans-culotte
noun, plural sans-cu·lottes [sanz-kyoo-lots, -koo-; French sahn-ky-lawt].
(in the French Revolution) a revolutionary of the poorer class: originally a term of contempt applied by the aristocrats but later adopted as a popular name by the revolutionaries.
*condominium – CONDOMÍNIU, condominii, s. n. Exercitare a suveranității asupra aceluiași teritoriu de către două sau mai multe state. ♦ P. ext. Teritoriu supus unui astfel de regim. [Pr.: -niu] – Din fr. condominium.
sursa: DEX ’09 (2009)
*Unio Trium Nationum – Unio trium nationum (în latină, în traducere „uniunea celor trei naţiuni”) a fost o înţelegere încheiată la 16 septembrie 1437 la Căpâlna, în Transilvania, între nobili, saşi şi secui. „Înţelegerea frăţească” (fraternio unio) dintre stările privilegiate ale Transilvaniei s-a făcut în timpul răscoalei de la Bobâlna şi presupunea ca cele trei „naţiuni” astfel definite, să se ajute reciproc împotriva duşmanului extern. Pe termen scurt urmărea zdrobirea răzvrătiţilor. Cu timpul însă această înţelegere a dus la excludea de la viaţa politică din Transilvania, a populaţiei româneşti, care forma majoritatea locuitorilor. Înţelegerea a fost în mod succesiv reînnoită. Sintagma „unio trium nationum” a început să fie folosită în documente de pe la 1500, cu referire la starea juridică a naţiunilor transilvane instaurată prin „înţelegerea frăţească”.
De remarcat că „nobili”, deşi erau în marea lor majoritate unguri, nu erau acelaşi lucru cu populaţia ungurească. Ţăranii unguri nu erau consideraţi parte din naţiune şi ca atare erau supuşi aceluiaşi tratament cu ţăranii români, majoritatea dintre ei fiind iobagi. O stare mai privilegiată a tuturor ungurilor din Transilvania s-a instaurat treptat, mai târziu. (http://enciclopediaromaniei.ro)
CONCURS TEMATIC – Cantonul „Bukowina Geografică”
Întrebare: unde se pune kliupa, pentru o măsurătoare inteligentă?
Răspuns: unde este trunchiul, drumul și banul mai gros!
Premiul I:
Lanțul de Aur cu Spade și Frunze de Foioase&Rășinoase precum și această căsuță mică, cu valoare adăugată, ”Coliba Cumătrului Pom” (vezi mai jos, atâta încape în poza panaRomică!)
Premiul II, ex aequo cu el însuși, care se conferă câștigătorului locului I, în mod excepțional, de la al II-lea mandat de prim-secretar în sus, pentru a degreva, cât de cât, cumnatul de la Austria de ingrata datorie de a-i cumpăra dumnealui mașini și case, obținute prin drișkuire, la neamț !
EQUA CABALUS (corect este Equus cabalus = cal, însă noi vrem să întărim ideea de iapă!
Din acest motiv, forțăm limitele limbii latine, pe care o tratăm ca pe orice altă limbă, între artiști, mai ales muzicanți de flaut, cimpoi, aflați în diferite forme de asociere în participațiune artistică și care răspund numai în limita capitalului artistic depus, deci nu și cu coliba, calul, iapa propriu-zisă!)
Ecce iapa:
”Păste buka mândrii mele
Trece carul cu nuiele,
Trece-un car și-o haraba
Asta e șoseaua mea!”
(mit pafletard, sec.XXI, toamna)
*Drum expres=autostradă? DA! …Dacă „drum expres” are derogare de autostradă…Noi cunoaștem un caz sensibil în care două derogări au fost date de doi miniștri maghiari! Dacă ești prost/nauc/impostor, lepră cazonă, ei îți dau derogare!
Igen!
Redacția ZDB: Mugur Ciumică