Totuși, niște adevăruri despre legătura lui Flutur cu Autostrada NORDULUI

Lupta politică, perioada electorală, agitația unora și dorința arzătoare a altora, duce politicul sucevean într-un punct ce sfidează inteligența electoratului, ori, în cazul acesta, niște lămuriri nu strică.

Subiectul preferat de campanie rămâne Autostrada, indiferent de numele ei, însă minciuna prin omisiune tot minciună e, așa că un apel la memorie ne scoate din manipulare oricând.

Prima Hotărâre de Guvern pentru un tronson de autostradă din județul Suceava, adică pentru Autostrada Nordului, Suceava – Gura Humorului – Vatra Dornei – Bistrița-Năsăud – Dej – Satu Mare, s-a dat joi, 4 aprilie, iar asta a coincis și cu multe bătăi cu pumnul în piept din partea politicienilor.

După ce s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv, AUTOSTRADA NORDULUI, au curs și declarațiile de presă, iar aici aș vrea să zăbovim puțin.

A salutat domnul vicepreședinte Vasile Tofan acest moment istoric pentru județul Suceava, pe bună dreptate, Consiliul Județean fiind implicat în acest proiect de mai demult.

La două secunde distanță, ne-a anunțat și domnul deputat George Șoldan că „ce promit unii de 16 ani, rezolvă premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în câteva clipite”.

Sigur că un discurs de acest fel, pe lângă faptul că nu are cum să fie credibil nici pentru colegii de partid, sfidează și inteligența electoratului, pentru că nu poți spune, știind istoricul, că doi pesediști, și cu tine – 3, fac autostradă la Suceava.

Nu poți spune nici că Flutur face autostrada, dar, în același timp, nu poți să îl excluzi din povestea asta, ca și cum n-ar fi existat niciodată.

SĂ RECAPITULĂM, AȘADAR:

1: În anul 2019, presa din Bistrița îl cita pe Flutur „că se pare că nu va renunța la autostrada, că a fost prezentată etapizarea proiectului și tratarea în primă fază a centurilor ocolitoare de pe traseu: Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei și că se discută despre transferarea unor bani de la POIM la POR pentru ca aceste centuri să fie eligibile”.

2: Tot în anul 2019, și liberalii suceveni susțineau proiectul de lege depus la Senat pentru construcţia Autostrăzii Nordului. Gheorghe Flutur declara pe atunci că legea depusă la Senat a fost semnată de 60 de parlamentari, printre care şi cinci din judeţul Suceava.

3: În anul 2020, Consiliul Județean Suceava a încheiat un acord cu Ministerul Transporturilor pentru a scurta  timpul de așteptare pentru studiul de fezabilitate, pentru a fi parte din acest proiect, și nu pentru că cei de la CJ nu aveau ce face cu hârtia din imprimantă.

3: În același an, 2020, Flutur cerea ca Autostrada Nordului (A14) să fie inclusă în Master Planul de Transport, iar în primă fază să fie realizate centurile la Humor, Câmpulung și Dorna. Sigur că, la vremea aceea, te abțineai cu greu să nu râzi, totul sunând ca o utopie.

4: În anul 2022, același Flutur semna certificatul de urbanism pentru centura orașului Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului.
5: În 2024, CJ Suceava a anunțat că se va ocupa de documentaţia pentru segmentul Suceava – Păltinoasa din Autostrada Nordului, „tronsonul până la Vatra Dornei are tuneluri şi e mai dificil, astfel că am cerut CNAIR să se ocupe. Nouă ne-ar bloca complet bugetul”, declara Flutur recent.

Un lucru e cert: orice om politic normal la cap a susținut acest proiect, indiferent de numele său, de apartenența politică, de numărul de la mașină sau de numărul like-urilor de pe Facebook.

Gheorghe Flutur este unul dintre oamenii politici care a fost implicat constant, concret și incontestabil în acest proiect, iar Guvernul României, unul de coaliție de altfel, a venit cu vestea fericită în ceea ce privește finanțarea.

Nu, Consiliul Județean Suceava nu face autostrăzi, însă insistența permanentă a lui Flutur, aduce uneori și rezultate bune.

Prin faptul că și-a setat acest proiect al Autostrăzii ca fiind unul de suflet, e drept, Flutur a vorbit des despre asta, poate prea des, cu patos, iar cetățenii au fost tentați să îi taie din credibilitate.

Cel mai corect ar fi fost ca oamenii politici care au spus că Ciolacu și Grindeanu au răsturnat munții într-o clipă, să spună că am fost în stare, o dată în viață, să unim forțele politice, pentru binele acestui județ, cum fac cei de la Bistrița, de la Cluj, de mai mult timp.

Corect ar fi fost să spunem că trăim un moment istoric și, în continuare, e nevoie de toate forțele politice, care să-și dea mâna pentru dezvoltarea acestui județ.

Corect ar fi fost să recunoaștem că meritul e al tuturor: inclusiv al șoferilor care trec vara prin Humor și încă nu au aruncat cu roșii în ei, politicienii…!

Corect ar fi fost să nu sfidăm inteligența electoratului, care cu o singură căutare, te dă de gol!

Dar sigur, nu despre consultanță politică era articolul…!

PS:  Tot Flutur a scris, în 2021 pe o mască, la o întâlnire de lucru „A7”.  Am râs atunci…

Azi, cred că râde el…

Raluca Bercea, redactor șef SuceavaLIVE