Președintele AUR Suceava, Dorel Acatrinei: „Partidul AUR sancționează minciunile primarului Ion Lungu și îi solicită demisia”

Președintele AUR Suceava, Dorel Acatrinei, a transmis un comunicat de presă prin intermediul căruia a transmis că Partidul AUR solicită demisia primarului municipiului Suceava, Ion Lungu.

Redăm integral comunicatul de presă transmis de președintele AUR Suceava: 

„Ion Lungu pare să fi uitat total că în data de 12 aprilie 2023, în conferința săptămânală de presă, a declarat că ia în calcul ca Suceava să intre în proiectul orașelor de 15 minute. Întrebat dacă Suceava va adera la conceptul de oraș de 15 minute, Ion Lungu a răspuns: «Cu siguranță vom analiza și, în principiu, da.  În principiu, da!».

În «Orașul de 15 minute», domiciliul, munca, cumpărăturile, școala, spitalul și petrecerea timpului liber trebuie să se afle la un sfert de oră de mers pe jos. Pentru distanțe mai mari trebuie să plătești, de aceea este mai bine să stai în cartierul tău. La fel și pentru cei din zona metropolitană Suceava.Municipiul Suceava face parte din cele 100 de orașe europene-pilot în cadrul unui proiect de orașe inteligente și neutre climatic până în 2030, iar primarul Ion Lungu a spus în conferință de presă în data de 12.04.2023 că până la sfârșitul anului vrea să semneze cu Comisia Europeană contractul pentru un oraș neutru climatic. Există și o lege 155/2023 votată de monstruoasa coaliție PNL-PSD prin care se legalizează acest abuz preluat cu nonșalanță de primar. Locuitorii unui astfel de oraș sunt obligați să meargă la un loc de muncă din interiorul perimetrului sau să primească un tichet social de la primărie ca să renunțe la locul de muncă, să-și dea copilul la o școală sau grădiniță din interiorul perimetrului, să meargă la spital sau la dispensar în interiorul perimetrului, să meargă la teatru sau un restaurant din interiorul perimetruluiÎn Marea Britanie ele sunt considerate lagăre de lux în care se încalcă dreptul la liberă circulație dar și libertatea de a alege o școală mai bună pentru copii sau un loc de muncă mai bun. Legiutorul vrea să impună „asigurarea unei densităţi rezidenţiale minime de 40 locuitori/hectar”

Acest concept, preluat în legea 155/2023, nu se oprește doar la transport, ci urmărește să controleze inclusiv spațiile de locuit, dar și densitatea populației. Astfel, impunerea transportului în comun în defavoarea mașinii personale prin «reducerea dependenței de autovehicule personale prin transport accesibil, rapid, predictibil, sigur și cu frecvență și capacitate adecvată». Cu alte cuvinte, adio independență: fiecare cetățean va fi dependent doar de serviciile de transport oferite de stat. Dacă nu înțeleg de vorbă bună, atunci cetățenii trebuie «stimulați» să utilizeze «transportul public, mersul pe jos și bicicleta» prin «introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule». Ca pe vremea lui Ceaușescu, legea urmărește «reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a școlilor, a serviciilor și altor destinații, în scopul reducerii timpilor de deplasare și emisiilor». 

In București deja GPS-ul te avertizează că ai ajuns într-o zonă cu emisii zero și îți pune în vedere să îți verifici permisul de acces. Teoriile spun că orașele de 15 minute reprezintă un precursor al unor «lockdown-uri climatice», niște «lagăre de prizonieri» urbane în care mișcările locuitorilor ar fi supravegheate și puternic restricționate. Eforturile de implementare a acestor zone, a căror testare a fost aprobată anul trecut în Oxford, au stârnit îngrijorări cu privire la faptul că măsurile de reducere a traficului ar putea avea efecte adverse – spre exemplu, o creștere a aglomerației în zonele înconjurătoare sau izolarea unor proprietăți. Găști de „eco-vigilantes” civili și-au asumat rolul de a aplica legea si terorizeaza populatia.Un membru al legislativului din Marea Britanie a declarat că orașele de 15 minute sunt „un concept socialist internațional” care «ne-ar costa libertățile personale». Unele persoane s-au declarat îngrijorate de alte elemente ale planului – spre exemplu camerele de luat vederi care au rolul de a monitoriza plăcuțele de înmatriculare. Ar fi o lume de coșmar în care locuitorii ar fi închiși într-un soi de penitenciare în aer liber.

«Nu vrem Suceava oraș de 15 minute», este mesajul de pe un pliant distribuit de AUR și prin care sunt panicați sucevenii că vor fi îngrădiți, limitați, că vor fi interdicții și bariere și că mai urmează să spună că vor fi puse garduri ghimpate, a precizat edilul în conferință de presă.

«Niciodată n-am spus că Suceava va intra în acest proiect. Niciodată! N-a fost aprobat nimic în acest sens. Trebuie o propunere în Consiliul Local.  El nu se poate aplica în Suceava. Acest proiect este pentru metropole. La noi oricum se poate ajunge în 15 minute în orice parte a orașului. Este un fake news grosolan pe care eu nu l-am pomenit niciodată.E un fake news, o minciună sfruntată care se împarte pe la magazinele din Bosanci. Deocamdată acolo începe campania electorală și vine spre Suceava», a mai declarat primarul Sucevei.

Astfel, încercarea de a duce în derizoriu pliantul AUR  spunând că «deocamdată se împarte la magazinele din Bosanci» arată disperarea primarului Ion Lungu, care, știe faptul că, astăzi, pliantul se află în mâinile a mii de suceveni, altfel nu ieșea în conferință de presă pentru 3 pliante împărțite în comuna Bosanci.

In data de 16 mai 2022, Primarul Ion Lungu a dat un interviu site-ului greencomunity în care a precizat: «Ion Lungu: În data de 28.04.2022 fost anunțată lista celor 100 de orașe selectate ca urmare a finalizării procesului de selecție în cadrul programului Horizon Europe, Misiunea «Orașe inteligente și neutre din punct de vedere al impactului asupra climei» – 100 de orașe neutre din punct de vedere al impactului asupra climei până în 2030. Astfel, a fost selectat municipiul Suceava între cele 100 de orașe ce vor deveni neutre din punct de vedere al impactului asupra climei până în 2030 din cele 377 de orașe din toate statele membre UE. Următoarea etapă este cea de întocmire, semnare și implementare de către fiecare oraș participant a «Climate City Contract». Contractele vor stabili planuri pentru ca orașul să obțină neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei până în 2030 și vor include un plan de investiții. Acestea vor fi create împreună cu actorii locali (firme de consultanță, mediu privat, mediu academic, societatea civilă) și cetățeni, cu ajutorul unei Platforme a Misiunii (care este condusă în prima fază a Misiunii de proiectul NetZeroCities). În cadrul primului apel al Misiunii ce oferă sprijin orașelor selectate pentru a atinge neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei până în 2030, bugetul orientativ global este de 117 milioane de euro. Acțiunile din cadrul apelului vor acoperi o gamă largă de subiecte, cum ar fi planificarea și proiectarea urbană pentru orașe neutre din punct de vedere al impactului asupra climei, mobilitatea urbană durabilă, zone cu energie pozitivă și curată. În plus, Horizon Europe va investi aproximativ 350 de milioane de euro în acțiuni de cercetare și inovare conexe Misiunii (de exemplu, în mobilitate, energie, planificare urbană) în perioada 2021-2023».

AUR Suceava îi acordă primarului Ion Lungu trofeul Pinocchio pentru minciuna din 09.08.2023 contrazisă de adevărul din 12.04.2023.

In anul 2024, sucevenii (1) vor opri risipa banului public constând, mai ales, în pavele și borduri montate aiurea pentru ca turnicheții banului public să se învârtă în direcția dorită de edil. Mai mult, în anul 2024 sucevenii vor elimina un edil, care, timp de 20 de ani (2) nu a fost în stare să deblocheze circulația în Suceava și să facă centura 2 spre Botoșani, Cumpărătura- Salcea, așteptând să se prescrie faptele pentru terenurile deținute în preajma centurii. 

Să vii în anul 2023 și să creezi un sistem în care numai bogații să parcheze în centrul orașului iar cei săraci să meargă pe jos la serviciu sau acolo unde au treabă, toate astea făcute de edilul care a interzis accesul sucevenilor nevaccinați la Târgul de Crăciun. Același edil care a blocat, în pandemie, drumul spre Spitalul Județean, pentru ca sucevenii «să nu ia virusul prin geamul mașinii» ne arată că ciocoii din fruntea municipiului și județului au mers prea departe.

Protestele și luările de poziție ale AUR înseamnă atitudine civică manifestată permanent și nu campanie electorală. AUR nu are nevoie de campanie electorală pentru că este un partid popular care exprimă așteptările unei părți importante a românilor.

Partidul AUR Suceava solicită demisia primarului Ion Lungu.

În 2024, sucevenii iși vor lua orașul  înapoi”.